Do obaranja aviona došlo je na vrhuncu ovonedeljnih tenzija između dve zemlje.
Iako su vesti iz pograničnog Kašmira ovih dana bile pune nedoslednosti i dezinformacija, to ne znači da MiG-21 nije mogao da obori F-16, iako je reč o avionima potpuno različitih generacija, kaže Mihail Hodarenok, vojni ekspert i penzionisani pukovnik koji je ranije radio za rusku vojsku.
MiG-21 je u sovjetsku vojsku uveden davne 1959. godine, dok je F-16 supersonični lovac četvrte generacije, koji je u Oružane snage SAD uveden gotovo dve decenije kasnije.
Očigledno je da F-16 ima neuporedivo naprednije karakteristike, uključujući borbeni opseg od 547 kilometara, u poređenju sa 370 kilometara u slučaju MiG-a 21.
Međutim, Hodarenok objašnjava da je MiG-21-93, koji je koristila indijska vojska, prilično modernizovana verzija letelice.
„Njegov radarski sistem mu omogućava da neprijateljsku letelicu prati sa udaljenosti od 57 kilometara spreda i 30 kilometara otpozadi. Može da prati osam meta istovremeno, sa brzim sistemom potrage i automatskog uočavanja meta u bliskoj borbi, uključujući i upotrebu topova i navođenih raketa“, kaže ruski stručnjak.
MiG-21 ima rakete R-77 srednjeg dometa (110 kilometara), koje mogu da dosegnu brzinu od 4.250 kilometara na čas, sa bojevom glavom od 22 kilograma.
„To sve znači da je MiG-21-93 mogao lako da obori avion kao što je F-16. Osim toga, najbolji avion je uvek onaj koji ima najboljeg pilota. Ostalo su sitnice“, rekao je Hodarenok za RT.