Prljava igra: „Boing“ preko Japana pokušava da blokira ruski putnički avion

© FlickrBoing 737-800
Boing 737-800 - Sputnik Srbija
Pratite nas
Amerika, po svemu sudeći, pokušava da sabotira izgradnju prvog ruskog putničkog aviona MS-21, koji bi trebalo da postane ponos ruske civilne avio-industrije i glavni konkurent trenutno najtraženijim putničkim avionima, kao što su američki „Boing 737“ i evropski „Erbas A320“.

Problem je nastao jer su američke sankcije protiv ruskih kompanija „Aerokompozit“ i „Tehnologija Romašin“ dovele do prekida isporuka materijala za „crno krilo“ aviona MS-21, koji su stizali iz SAD i Japana. Međutim, u Rusiji uveravaju da MS-21 neće stradati zbog američkih sankcija i da Rusija ima sve mogućnosti da strane, uvozne komponente zameni domaćim.

Boing 787 drimlajner - Sputnik Srbija
Kako izgleda sklapanje aviona „Boing 787” drimlajner

Moskva navodi da se uspostavlja ceo lanac proizvodnje kompozitnih materijala u vojnoj i civilnoj sferi. Između ostalog, već nekoliko godina se aktivno radi sa „Rosatomom“ i drugim kompanijama iz te branše.

Državna korporacija „Rosteh“ je saopštila da je ceo problem prenaduvan i uverava da Rusija neće ostati bez kompozitnih materijala. Prema rečima predstavnika kompanije, postoje strani proizvođači komponenti, ali i domaća proizvodnja.

Ruska Ujedinjena avio-proizvodna korporacija je sankcije protiv svojih ćerki-firmi okarakterisala kao korišćenje politike u konkurentskoj borbi u sferi visokih tehnologija. Korporacija veruje da se lideri iz avio-industrije protive pojavljivanju novih igrača sa novim proizvodom.

Generalni direktor kompanije „Alijansa avijacionih tehnologija Avintel“ Viktor Prjadka, komentarišući vest da su sankcije blokirale isporuku komponenti za krilo ruskog aviona MS-21, kaže za Sputnjik da ne isključuje mogućnost da je ta situacija povezana sa „prljavom igrom“ potencijalnih konkurenata.

„Mi znamo da je Japan dobavljač mnogih komponenti za veliki avion ’Boing 777‘. U stvari, sama kompanija ’Boing‘ bez Japana ne bi bila u stanju da kvalitetno proizvede ovaj model aviona. U konkretnom slučaju, ovo bi mogla da bude prljava igra ’Boinga‘, koji je povezan sa američkom vladom. Da bi blokirali program aviona MS-21, ne isključujem mogućnost da su mogli da preduzmu takve korake. Ako je to tako, onda je jasno da su oni računali da će konstruktorima biti potrebno vreme da naprave novi projekat konstrukcije aviona i da će u međuvremenu, na neki način, avion zastareti, što će smanjiti njegovu konkurentnost na svetskom tržištu. Stoga je moguće da pod okriljem sankcija američka kompanija igra takvu igru“, smatra Prjadka.

Cela prašina se digla nakon što je ruski dnevnik „Komersant“ objavio članak o tome da su sankcije blokirale isporuku komponenti za krilo ruskog aviona MS-21.

Jedan broj komponenti koje se uvoze i koriste za krila tog aviona proizvode američka kompanija „Heksel“ i japanski „Toraj industriz“, piše list. Jedan od sagovornika lista navodi da su zalihe dovoljne za još šest aviona i da se sada rešava šta dalje.

Jedna varijanta je, kako se navodi, da se uzmu kineske komponente, koje su dvaput deblje i teže, a druga je da se sačeka da ruska preduzeća naprave nešto slično, što može da odloži rokove bar do 2025. godine.

Međutim, „Rosteh“ ističe da su prve isporuke aviona planirane za 2020. godinu i da taj rok ostaje nepromenjen.

Rusija je počela da proizvodi novi putnički avion sa namerom da oživi proizvodnju i upotrebu domaćih letelica i smanji oslanjanje na avione proizvedene na Zapadu.

Kineski radnici u fabrici  za mlazne motore  erbasa u Tjencinu, Kina - Sputnik Srbija
Kineski odgovor na „Boing“ i „Erbas“ sprema se za prvi let

MS-21, ruski „avion 21. veka“, najavljuje obnovu nekad moćne civilne avio-industrije. Reč je o modernoj letelici impresivnih karakteristika. Pripada klasi uskotrupnih aviona — onih sa jednim prolazom između sedišta — kratkog i srednjeg dometa (do 6.400 kilometara) i ima kapacitet do 211 putnika, u zavisnosti od modela.

Eksperti ističu da MS-21 ima brojne adute kako tehnološke, tako i komercijalne. Prvo, izgleda izuzetno moderno, i spolja i iznutra. Napravljen je od laganih kompozitnih materijala čime je unapređena komercijalna efikasnost. Ima sasvim originalna krila, izuzetan enterijer i „svemirsku“ pilotsku kabinu.

Dakle, glavna prednost novog ruskog aviona u odnosu na zapadne konkurente je ekonomičnost. Ojačano kompozitno krilo značajno poboljšava aerodinamiku, što znači da će operativni troškovi leta biti za oko 15 odsto manji od onih koje prave „Boing“ i „Erbas“ iste klase.

Takođe, pominje se i da će cena ruskog aviona biti za 20 odsto niža od konkurentskih, američkih i evropskih, pa je sasvim jasno zašto ruski avion nije po volji Zapada.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala