Ovo će biti druga godina kako je raseljenim Đakovčanima onemogućeno da posete grad na Badnji dan, iz kojeg je 8.000 Srba i Crnogoraca nasilno proterano 1999. godine, napominje list.
U gradu su sada ostale samo tri monahinje u manstiru Uspenje Presvete Bogorodice. Prošle nedelje upokojila se četvrta monahinja Nadežda Isailović, a iz bezbednosnih razloga više stotina Đakovčana nije bilo u mogućnosti da dođe na njenu sahranu.
„Iz ’Samoopredeljenja‘ su i na ovaj Badnji dan najavili demonstracije. Mimoza Šalja koja organizuje proteste, javno je pozvala Albance ’zemljake‘ da se pridruže u nedelju 6. januara u 8.00 sati. Na sve ovo ćute privremene vlasti u Prištini, ćuti međunarodna zajednica, šefovi kancelarija u Prištini, ćuti svet“, kaže za „Politiku“ Stanojević.
On pita zar ne mogu ni u crkvu da odu, ni da posete svoje uzurpirane kuće.
„Hteli smo da idemo na sahranu Nadeždi Isailović, ali nismo hteli da naše dojučerašnje komšije protumače da ih provociramo. Nama Đakovčanima ni na sahrane u svoj grad nije dozvoljeno da odemo“, kaže Stanojević.
On napominje da su poslednji put bili u Đakovici 28. avgusta, ali da je grupa ekstremnih Albanaca iz grada autobus zasula kamenicama, što inače čine kada vide da se organizovano dolazi. I sada za Badnji dan mnogo Đakovčana se prijavilo za odlazak, ali organizovano se neće ići.
„Ti koji organizuju protest su isti oni koji su u javnost izašli sa lažnim optužnicama, na kojima se nalaze imena više od 400 Srba i Albanaca, a koje su prosledili Specijalnom tužilaštvu Kosova. Prednjači Mimoza Šalja, koja je na spiskove stavila one Srbe koji nipošto ne žele da prodaju svoje kuće, stanove i koji su pred Opštinskim sudom u Đakovici pokrenuli postupak, kako bi im se imovina vratila. Ima već 150 tužbi, ali albansko pravosuđe se nije maklo s mrtve tačke“, navodi Stanojević, prenosi Tanjug.
On ponavlja da je Đakovica zabranjena za Srbe, a tri preostale monahinje koje žive u manastiru Uspenje Presvete Bogorodice zbog bezbednosti ne izlaze iz manastirske porte.