Tuneli kroz Frušku goru izazov i za ruske stručnjake

© Foto : RŽDProbijanje tunela kod Čortanovaca
Probijanje tunela kod Čortanovaca - Sputnik Srbija
Pratite nas
Sredstvima ruskog državnog kredita u Srbiji je u okviru modernizacije železnice obnovljeno i izgrađeno više od 250 kilometara pruge, a u toku su radovi na deonici brze pruge Beograd — Novi Sad u dužini od 44 kilometra, koja prolazi kroz Frušku goru.

 

Izgradnja železničkog mosta - Sputnik Srbija
„RŽD Internešenel“ gradi most na visini

U Ruskim železnicama su za RTS rekli da su radovi na tunelima i vijaduktu najzahtevnija deonica pruge u Srbiji, a poseban građevinski poduhvat su tuneli kroz Frušku goru koji imaju cevi dužine od 1,1 kilometar.

„Postoji niz problema tamo zato što idemo po terenu koji nije baš jednostavan, idemo obalom reke Dunav ali imamo probleme sa geologijom koje rešavamo zajedno sa ruskim stručnjacima. Na današnji dan je završeno 40 odsto ugovorenih radova i idemo nešto ispred plana“, kaže Mansurbek Sultanov iz „RŽD internešenel“.

Ta ruska kompanija kao glavne podizvođače koristi domaće firme, a kako kažu, svima treba vremena da se uklope u standarde, ali naše firme time stiču licencu da mogu i u inostranstvu da se kandiduju za slične poslove. 

Pored radova na pruzi Beograd — Novi Sad, Rusi razmišljaju i o nastavku saradnje s našim železnicama.

„U pitanju su barska pruga i dispečerski centar za upravljanje saobraćajem, projektna dokumentacija je napravljena. Što se tiče nastavka barske pruge, mi smo već krenuli u razgovore, ali da vidimo da usaglasimo sve parametre, a to je dobar razlog za nastavak naše priče“, kaže Sultnov.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala