Kako se navodi, teretnjak je potonuo pre pet dana u jutarnjim satima, a do nezgode je došlo nakon utovara na plovnom bageru „Crni“, koji se nalazi četiri kilometra nizvodno od mesta nesreće.
Do potonuća je došlo velikom brzinom usled prodora vode u brodski trup, zasad iz nepoznatih razloga, navodi se u saopštenju objavljenom na sajtu Udruženja profesionalnih lađara Srbije.
Zapovednik broda je, kako se navodi, brzom reakcijom uspeo da nasuče brod na sprud u obali i na taj način spreči veću tragediju i moguć gubitak ljudskih života.
On je odmah obavestio Kapetaniju pristaništa Smederevo putem telefona. Posada je samostalno napustila objekat i svi članovi posade su prošli bez povreda.
Problem je, tvrde lađari, nastao u brzini delovanja Inspekcije plovidbe i Kapetanije pristaništa.
U saopštenju se kaže da je inspekcija izašla na uviđaj dva dana posle potonuća i da je za to vreme mesto nesreće bilo bez nadzora.
Posadi niko nije poslat u pomoć, objekat nije obezbeđen barijerom za slučaj izlivanja goriva, nije izdato saopštenje brodarstvima, nije obustavljena niti usporena plovidba na tom delu Dunava, tako da je nasukani brod bio dva dana u stalnoj opasnosti od prevrtanja i totalnog potonuća objekta, ukazuju lađari.
Oni su pozvali nadležne institucije da razmotre povećanje i poboljšanje inspekcijskog nadzora na rekama, kao i da se formira jedinica za brzo delovanje u vanrednim situacijama na rekama da bi se izbegle nesreće u budućnosti.