00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

„Kupili smo stare kante“: Hrvatski novi avioni biće stariji od pilota koji će njima leteti

© AFP 2023 / JACK GUEZ Izraelski vojni avion F-16
Izraelski vojni avion  F-16 - Sputnik Srbija
Pratite nas
Penzionisani hrvatski pilot Ivan Selak rekao je da su avioni koje Hrvatska kupuje od Izraela — stari.
Hrvatski avioni na proslavi akcije Oluja - Sputnik Srbija
Hrvatska donela sudbinsku odluku o svojoj vojsci

Selak je u Dnevniku Nove TV izneo niz kritika na nabavku izraelskih aviona.

„Imao sam priliku da letim na borbenom avionu F-16. To je odličan, agilan i visoko manevrabilan avion koji je dobro opremljen. Sjedinjene Američke Države su ponudile blok 70,72 što je naučna fantastika, tu su i avioni ponuđeni od Grka i Izraelaca. Avioni koji će doći u Hrvatsku, a biće stariji od pilota koji će njima leteti, nisu dobra opcija za Hrvatsku“, rekao je Selak, a prenosi portal „Indeks“, koji u naslovu navodi da su avioni „stare kante“.

„Ne favorizujem nijedan avion i nemam nikakvo interesovanje, ali želim da upozorim da se naši piloti na izraelskim F-16 zasigurno neće naleteti. Najveća mana F-16 ’Barak‘ je što su njime leteli Izraelci koji su najbolji piloti na svetu i najbolje ga koriste. Oni su ih izraubovali. Kad je avion proizveden osamdesetih godina prošlog veka, proizvođač je jasno naveo da je njegov životni vek 30 godina i 8.000 sati. Ti avioni su već leteli toliko“, zaključio je Ivan Selak.

Zagreb, Hrvatska - Sputnik Srbija
Iznenađenje u Zagrebu: Za koga je Hrvatska — Rusiju ili Veliku Britaniju

Ipak, hrvatski penzionisani general Anton Tus ima potpuno drugačije mišljenje od Selaka.

„On ima te resurse, to nisu potrošeni resursi, kada bi oni bili sa životnim vekom od 30 i više godina, onda bi on bio u pravu, ali s 20 godina to je pola njegovog životnog veka. To još nije otpisan avion, njemu će trebati od 15 do 20 godina pre nego što bude morao da se zameniti. To je sasvim normalno, pravi pilot jasno voli da ima novi avion. Mislim da su ti avioni u normalnom stanju, samo treba sprovoditi redovne preglede i tehnička ispitivanja“, rekao je Tus o starosti aviona.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala