To što će vozači u Srbiji umesto sadašnjih pet plaćati sedam nameta biće regulisano usvajanjem novog zakona o naknadama.
Zbog toga što su ove dažbine na naftne derivate, posebno dizel gorivo, u Srbiji najveće u odnosu na susedne zemlje i region, vozači u tranzitu već sada tankuju rezervoare pre naše granice, a javna je tajna da i građani koji žive u pograničnom području odlaze u komšiluk da na tamošnjim pumpama napune rezervoare.
O ovim problemima, kao i o činjenici da je, na primer, u cenu goriva ubačen i trošak za markiranje i monitoring goriva, koji radi privatni konzorcijum iako za to već postoji nadležna tržišna inspekcija, koju potrošači takođe plaćaju kroz akcizu, u „Energiji Sputnjika“ Jelica Putniković razgovarala je sa Tomislavom Mićovićem, generalnim sekretarom Udruženja naftnih kompanija Srbije, i Nebojšom Ćulumom, članom izvršnog odbora strukovnog udruženja Srpske naftno-gasne asocijacije i stručnim saradnikom Nacionalnog naftnog komiteta Srbije.
Sagovornike „Energije Sputnjika“ pitali smo i dokle se u Srbiji stiglo sa obaveznim mešanjem biodizela u dizel gorivo proizvedeno od nafte, kao i zašto su evropski proizvođači biodizela nemoćni pred konkurencijom iz Argentine.