Američki medijski desant: Milioni dolara za balkanske medije

© REUTERS / Jonathan ErnstMikrofoni medijskih kuća ispred ulaza u Belu kuću
Mikrofoni medijskih kuća ispred ulaza u Belu kuću - Sputnik Srbija
Pratite nas
Američka agencija za međunarodni razvoj, USAID, predstavila je danas u Sarajevu zajednički Program za pomoć medijima na Balkanu, čiji će fokus biti na razvoju onlajn medija u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Srbiji i Kosovu.
Agencija CIA - Sputnik Srbija
Američki medijski prsti — Bivši šef CIA kupuje i „Telenor“

Program će trajati tri godine, a vredan je sedam miliona dolara.

Ambasadorka Sjedinjenih Američkih Država u BiH Morin Kormak je sa predstavljanja Programa u Sarajevu poručila da su slobodni mediji temelj demokratije, a u celom regionu su, kako je navela, mediji pod „pritiskom raznih izvora“.

Zbog toga je program i osmišljen kao regionalni, a usmeren je na podršku nezavisnim medijima, rekla je Kormakova i precizirala da je pomoć usmerena na „istraživačko novinarstvo“ i medije.

„Želimo da pomognemo istraživačkom novinarstvu, jer je njihova uloga u društvu posebna, jer izveštavaju o onome što korumpirani građani rade“, navela je.

Naglasila je da je cilj pomoći medijima da koriste nove tehnologije, da ulaze u partnerstva za reklamiranje i oglašavanje i da rade na razvoju sadržaja koji emituju.

Predsednik Upravnog odbora Saveta za štampu u BiH i direktor magazina „Start BiH“ Dario Novalić izrazio je zadovoljstvo što je USAID u dva meseca pokrenuo dva programa, jedan za BiH, a drugi regionalni.

„Dugo su nas pustili da se razvijamo sami. Medijima to nije bio problem, ali ekonomiji i politici je to bila prilika — neki mediji su propali, neki su se morali pripojiti, javno ili tajno, političkim strankama“, rekao je Novalić.

Siguran je, kaže, da će u narednim godinama, uz pomoć međunarodne zajednice, mediji uspeti da se razviju.

Telenor - Sputnik Srbija
Telenor prodaje posao u Srbiji?

Direktor i jedan od osnivača crnogorskih „Vijesti“ Željko Ivanović USAID-ov Program za pomoć medijima na Balkanu smatra značajnim, s obzirom na situaciju koja vlada na tržištu u regionu i na značaj digitalnih medija.

Reč je o trogodišnjem Programu koji će USAID primeniti u pet zemalja Balkana.

Program je vredan sedam miliona dolara, kroz američke organizacije FHI 360 i Internjuz.

Program će, navodi se, omogućiti da mediji koji je dobiju u BiH, Kosovu, Makedoniji, Crnoj Gori i Srbiji postanu konkurentniji na lokalnom i regionalnom tržištu, te da ojačaju održivost nezavisnog medijskog sektora širom regiona.

Program će to omogućavati time što će medijskim kućama i partnerima osigurati značajnije i stabilnije resurse, kako bi postali održivi, angažovali širu publiku, proširili svoj domet u regionu i podstakli jača partnerstva s ciljem unapređenja rešenja o pitanju zajedničkih izazova, posebno u digitalnom prostoru, saopšteno je iz USAID-a.     

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala