Zvaničnici Islamske zajednice, istražni organi, bošnjački političari — ćute!
Srbomržnja Nezima Halilovića Muderisa postala je dijagnoza. Uoči 9. januara ponovo se povampirila. Umesto verske molitve u prepunoj džamiji — sve Srbe, čak i one koji su u Drugom svetskom ratu vojevali na strani partizana, nazvao je „četnicima“ kojima je, kaže, „kokarda jedino trajno obeležje“. U 15-minutnoj hutbi nižu se uvrede pune mržnje, u kojima se povremeno priseti i Hrvata ili, kako ih zove, „ustaša“.
„Prihvatajući 9. januar za godišnjicu ’genocidnog entiteta‘, Srbi su prihvatili nacionalističko fašističko nasleđe, a obeležavajući 9. januar Srbi nesvesno priznaju agresiju i genocid i sve ono što je nastalo kao rezultat toga“, rekao je Muderis.
Podučava sa minbera, član Rijaseta Islamske zajednice, okupljene u džamiji i kako je „zaborav najbezdušniji neprijatelj jednog naroda“. No, naprasno je „zaboravio“ vlastiti ratni put. Komandant Diverzantskog odreda, koji je po njemu i dobio ime „Muderis“, potom komandant ozloglašene Četvrte muslimanske brigade! Ne tako davno javno se sarajevskim medijima hvalisao kako je sa svojim diverzantima „očistio“ Bradinu. Onu istu u kojoj je, za samo nekoliko časova, ubijeno pedesetoro srpske nejači, žena, dece i staraca. I Konjic su „odbranili“ i pre napada, govorio je verski poglavar. Sve do poslednje propovedi, Muderisova mrzilačka doktrina beleži postojanost. Ređale su se hutbe, fetve, pokliči… Islamska zajednica je ćutala! I ćuti ponovo!
„To govori da je radikalizacija krenula svojim velikim zamahom… To u BiH postaje svakodnevica — sve je više takvih džemata, takvih verskih dostojanstvenika koji nastupaju na takav način“, istakao je Mehmedalija Nuhić.
Svojevremeno je Muderis nobelovca Ivu Andrića proglasio „četničkim ideologom“. Usledila je haranga na književnu gromadu, sarajevskih intelektualnih konvertita. Sa istog minbera i iz iste džamije, dva dana uoči atentata na premijera Srbije Aleksandra Vučića u Potočarima, besan zbog debakla Rezolucije o Srebrenici pred Savetom bezbednosti, Muderis je molio Alaha da „uništi njihovu vlast, njihove porodice i zatre im trag“.
Da li ga je „poslušao“ Alah ili neko od prisutnih u džamiji!? Ko god je, usledio je pokušaj konverzije reči u dela i varvarsko kamenovanje stranog državnika! Poslednje Muderisove otrovne strele metu ne traže samo na srpskim glavama, već i u bosanskohercegovačkom ustavu, sporadični je glas razuma iz Sarajeva.
Ni vrhovni tumači Ustava, koji iz sarajevskih belih dvora podvriskuju na sve i svašta, ne reaguju na Muderisove raskošne „opservacije“! „Praznuju“ i istražni bh. organi! A nikako ne bi smeli!
„Njegova i ratna i današnja uloga morale bi biti predmet aktivnosti Tužilaštva BiH i bezbednosnih agencija on je i danas izvor širenja mržnje prema drugim narodima i poruka koje mogu biti poziv na određena ponašanja“, dodao je stručnjak za bezbednost Dževad Galijašević.
Tužioci, bezbednjaci, istražioci svih prethodnih godina zatvarali su i oči i uši, ne samo na versko „učenje“ ratnog vojskovođe, već i na sporadična upozorenja kako je džamija iz koje širi mržnju stecište radikalnih islamista i centar vehabijskog učenja.
Oćutali su i činjenicu da je džamija Kralja Fahda eksteritorijalni deo BiH pod patronatom Saudijske Arabije! Da li je onda Muderisova patologija — zajednički projekat Islamske zajednice, saudijskih mentora i dela radikalizovanog Sarajeva!?
I šta je sledeće iz bogatog Muderisovog opusa?
RTRS