U ovom trenutku parlamentarni komitet za kulturu vodi istragu o tome kako „kiborzi“ (ljudi koji koriste tehnologiju „botova“) stvaraju kanale za širenje dezinformacija na internetu. Tvrdi se, pre svega, da „kiborzi“ objavljuju dezinformacije na internet-enciklopedijama.
„Ljudi smatraju da proveravaju činjenice, a zapravo dobijaju lažne informacije“, navodi Dejvidson.
Sledećeg meseca članovi parlamentarnog komiteta za kulturu nameravaju da otputuju u Vašington u okviru svoje istrage. Planirano je da im se rukovodstvo „Gugla“, „Jutjuba“, „Fejsbuka“ i „Tvitera“ obrati u Ambasadi Velike Britanije, uz direktan televizijski prenos sastanka.
Predstavnici ovih kompanija preneće im svoja iskustva o „merama borbe protiv lažnih informacija na svojim platformama“.
„Želimo da znamo šta oni mogu da učine da bi identifikovali izvore lažnih informacija na njihovim sajtovima i da bi se borili protiv njih. Pribojavam se da ne čine dovoljno da bi analizirali šta se događa na njihovim platformama“, izjavio je šef Komiteta Dejmijan Kolins.
Sledeće sedmice rukovodstvo Fejsbuka, Tvitera, Jutjuba i Gugla dostaviće detaljne informacije o „pravoj razmeri ruskog mešanja“. Na ove kompanije je izvršen pritisak da otkriju informacije o „stranom mešanju u britansku politiku“, zaključuje autor lista „San“.