Prvi koji je posumnjao u autentičnost slika izloženih na izložbi u Đenovi bio je Karlo Pepi, umetnički kritičar i stručnjak za Modiljanijeve radove. O svojim sumnjama obavestio je policiju koja je odmah počela sa istragom.
Pod sumnjom su bila dela kao što su „Portret Morikanda“, „Portret Haima Sutina“, „Ženska glava“, „Crvenokosa žena“, „Ženski portret“, „Portret Mojsija Kislinga“ i „Žena koja sedi“.
Nakon javno izražene sumnje Karla Pepija, organizatori izložbe su mu zapretili tužbom za nanošenje moralne i materijalne štete.
Dvadeset i jedna slika je bila sumnjiva. Ali, kako se ispostavilo kasnije, samo jedna od konfiskovanih slika je bila autentična. Karlo Pepi veruje da je identifikovana grupa falsifikata koji su nastali tokom osamdesetih godina prošlog veka.
Trenutno su pod istragom kustos izložbe Rudi Kjapini, mađarski trgovac umetninama Jožef Gutman, koji poseduje 11 lažnih slika, kao i još jedna osoba čije ime za sada nije poznato. Rukovodstvo „Palaco Dukale“ sarađuje sa istražiteljima i odbacuje svaki pokušaj prevare sa svoje strane.
Amadeo Modiljani je jedan od najpoznatijih umetnika sa kraja XIX i početka XX veka i jedan od najvećih i najznačajnijih slikara ekspresionizma.