Očigledno, nisu presudne samo pare. U našoj zemlji, prema ranije objavljenim podacima Poreske uprave, živi više od 21.000 dinarskih milionera, a Nacionalna asocijacija turističkih agencija Juta je pak registrovala da je Novu godinu pod palmama, na egzotičnim destinacijama poput Sejšela ili Maldiva, dočekalo tek nekoliko desetina ljudi iz Srbije.
Ljubiteljima toplijih krajeva je interesantniji doček Nove godine ipak bio u Dubaiju i Abu Dabiju, kao i na Tajlandu, gde je odlazak za novogodišnje i božićne praznike i za vreme đačkog raspusta ukupno rezervisalo oko 400 gostiju iz Srbije, kaže za Sputnjik direktor Jute Aleksandar Seničić. Na Tajlandu je oko 200 turista koji su iskoristili cene avionskog prevoza i aranžmana koje su bile povoljne u odnosu na kvalitet usluga koje ta turistička agencija pruža. Seničić, ipak, kaže da se putnici iz Srbije retko odlučuju za ove destinacije.
„Tu nema nekih velikih varijacija. Približno je isti broj gostiju u poslednjih pet-šest godina. S vremena na vreme se pojave nešto povoljnije cene avio-karte, koja u najvećem broju slučajeva zauzima najveći iznos cene aranžmana. Tada, eventualno, dolazi do nešto malo većeg interesovanja“, kaže Seničić.
Najviše građana Srbije koji su se odlučili da otputuju za praznike, Novu godinu je, tradicionalno, dočekalo u gradovima zemalja u našem okruženju. Verovatno shodno ekonomskim mogućnostima, za Novu godinu su, napominje direktor Jute, najatraktivnije bile ture po evropskim gradovima autobusom.
„To su najjeftinije ture koje se nude na tržištu. One mogu da se nađu već od nekih četrdesetak evra, pa naviše, u zavisnosti od broja noćenja i u kakvim hotelima se odseda. Sa punim turističkim programom su nešto skuplje ture. To je već prethodnih desetak godina turistička ponuda koja se najviše traži za Novu godinu“, ističe Seničić.
Ove godine je oko 50.000 naših građana dočekalo Novu godinu upravo u evropskim gradovima, uglavnom u okruženju, pre svega onima na severu Italije, u Beču, Pragu, Budimpešti, Solunu.
Deset puta manje ih je otišlo na doček u evropske prestonice, koje su prema interesovanju na drugom mestu. Za njih se odlučuju naši platežno sposobniji ljudi, jer je reč o aranžmana koji, kako napominje, uključuju avionski prevoz. Najatraktivniji su bili Pariz, Rim, London, Barselona, Madrid, Lisabon.
Na pitanje da li se zna koliko je pak stranih gostiju u Srbiji provelo „najluđu noć“, Seničić kaže da tih podataka još nema, a da konačne rezultate možemo očekivati tek krajem januara.
„Orijentaciono, očekujemo nekoliko stotina hiljada gostiju. Znamo da su kapaciteti, kad je reč o Beogradu, Nišu, Novom Sadu, bili rasprodati. Pogotovo je to bio slučaj sa onima u Istočnoj Srbiji, od Prolom banje, pa sve do Negotina, Zaječara, Bora, Borskog jezera. Tu je Novu godinu dočekao veliki broj gostiju iz Rumunije i Bugarske. Rezervacije za doček Nove godine su rađene čak negde na početku ove godine“, predočio je Seničić.
Pritom je, kaže, sam Beograd ugostio nešto manje od 100.000 stranih turista. Pored onih koji su u srpskoj prestonici proslavili dolazak 2018. godine, tu su, doduše, ubrojani i oni koji će u Beograd doći za Božić i tokom đačkog raspusta. To su ozbiljne cifre. Već postajemo prepoznatljiva, dobra, ozbiljna destinacija, ističe Seničić.
On je tu tvrdnju potkrepio podacima da je u 2017. godini Srbiju posetilo oko 20 odsto više stranih gostiju, a Beograd i neki procenat više u odnosu na godinu ranije. Seničić je uveren da će, s obzirom na najave koje imaju, taj trend biti nastavljen i u 2018.
„Očekuje se da se otvori i rusko tržište. Nedavno je potpisan protokol o saradnji. Biće, mi se nadamo, nešto relaksiraniji dolazak ruskih turista na naše tržište, i na to ozbiljno računamo“, ističe direktor Jute za Sputnjik.
On je ukazao i na dolazak sve većeg broja gostiju iz Kine. Svake godine ih je sve više, a i dalje se radi na tome da se oni privuku jer se, kako napominje, na to čuveno kinesko tržište o kom se mnogo priča, teško ulazi.
Seničić je objasnio da oni dolaze ovde kako posredstvom domaćih agencija tako i onih iz okruženja jer se, shodno interesovanjima gostiju iz Kine, forsiraju turistički programi koji uključuju nekoliko zemalja regiona.