Upravljanje neuromobilom predstavlja složen i zahtevan naučno-tehnički zadatak i tek predstoji njegovo praktično rešavanje. Ono će biti podeljeno u dva segmenta.
„Jedan od segmenata će biti monitoring stanja na putu, a drugi će utvrđivati stanje osobe koja upravlja vozilom posredstvom sistema koji registruje moždanu aktivnost. Upravo taj drugi segment je zadužen i za ’prenos‘, odnosno ’prevod‘ mentalnih komandi korisnika u signale za odgovarajuće sisteme prevoznog sredstva“, objašnjava Mironov za Sputnjik.
Važno je naglasiti da bi to vozilo najpre moglo da bude od koristi osobama koje imaju poteškoća u kretanju. Naš sagovornik dodaje da postoje i određeni rizici u vezi sa celim tim procesom. Deo rizika je povezan sa spoljnom sredinom poput neke nepredviđene situacije ili nesreće na putu izazvane učešćem drugih učesnika u saobraćaju.
„Osim toga, ti rizici mogu biti povezani i sa meteorološkim uslovima koji bi mogli da otežavaju rad senzora. Taj segment će biti izučavan u laboratoriji uz upotrebu kompjuterske simulacije, ali i modeliranjem u realnosti, na poligonu“, ističe Mironov.
Na pitanje koje bi bile prednosti tog vozila u odnosu na neka slična postojeća vozila, inostrane proizvodnje, ruski konstruktor objašnjava:
„U ovom trenutku, poznato nam je da postoji nekoliko modela prevoznih sredstava tog tipa koja se prave u drugim državama. Ono što je karakteristično za te modele je upotreba standardnih rešenja i sistema. Pažnja se poklanja konstruktorskim rešenjima koja su više put ka sajmu automobila, nego što predstavljaju neku konkretnu novost. U okviru našeg projekta, biće predstavljeno potpuno novo, originalno rešenje koje integriše napredna tehnička rešenja.“
Naš sagovornik dodaje da je u ovoj fazi realizacije projekta teško i nezahvalno govoriti da li postoje planovi za izlazak na strana tržišta i da je sad prvenstveni zadatak da se proizvod finalizira i da uspešno startuje na ruskom tržištu.