„Ukoliko budemo, a možda će do toga i doći, u punom formatu govorili o mešanju SAD, mislim da će biti potrebno da se objave višetomni izveštaji koji detaljno opisuju sve što se dešava u vezi sa Rusijom i kako se sve to odvija“, rekla je Zaharova.
Ona je naglasila da Vašington čak i ne pokušava da sakrije pokušaje uticanja na Moskvu. „Iza svakog koraka u vezi sa Rusijom, bilo da je to proterivanje diplomata ili prekid kontakata nekog dela vlasti, odmah slede izjave da je to signal ruskim građanima, društvu i medijima o tome da se zamisle o unutrašnjoj politici Rusije“, objasnila je portparol Ministarstva.
Istovremeno ona je dodala da je rusko Ministarstvo spoljnih poslova spremno da se detaljno pozabavi ovom temom ako za to bude zainteresovanih. „Ako bude postojao zahtev zakonodavne vlasti i civilnog društva, spremni smo da napravimo i takav izveštaj, ali ponavljam, to će biti temeljan posao“, zaključila je Zaharova.
Tviter pod pritiskom blokirao reklame RT
Portparol Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova nije isključila da je na kompaniju Tviter, koja je odlučila da blokira oglašavanje sa naloga u vlasništvu ruskih RT i Sputnjika, mogao da bude izvršen pritisak. Prema njenim rečima, rukovodstvo ove društvene mreže u ovoj situaciji „nije delovalo na osnovu sopstvene analize, na osnovu analize profesionalne zajednice, već je delovalo samo na osnovu materijala koje su objavile američke obaveštajne službe“.
„Koji je bio mehanizam donošenja odluka od strane kompanije Tviter, koja je rekla da im je bilo teško da donesu tu odluku? Zar to ne govori da je kompanija bila pod uticajem i da je na nju izvršen ozbiljan pritisak?“, rekla je Zaharova na sastanku u Savetu Federacije.
U četvrtak 26. oktobra američka društvena mreža Tviter saopštila je da je odlučila da blokira oglašavanje sa kanala u vlasništvu ruskih RT i Sputnjika. U saopštenju kompanije se naglašava da je odluka doneta na osnovu rada kompanije u vezi sa istragom „mešanja Rusije“ u predsedničke izbore u SAD 2016. godine. Pritom je otkriveno da je Tviter sam predlagao RT da postavi veliku količinu reklama na svojoj platformi tokom predizborne kampanje 2016. godine, a potom je sakrio ovu činjenicu od američkog obaveštajnog odbora tokom saslušanja. RT je tada odbio ponudu Tvitera. Sputnjik je saopštio da agencija nikada nije koristila platnu promociju na Tviteru.