Američki obaveštajci uvereni su da je Kremlj upravljao velikim brojem lažnih stranica na Fejsbuku i potrošio 100.000 dolara na oglašavanje na toj društvenoj mreži kako bi uticao na predsedničke izbore 2016. godine. Međutim, kako piše „San Dijego junion tribjun“, lov na „lajkove“ odvijao se na obe strane.
„Američke agencije takođe su pretvorile Fejsbuk u bojno polje za srca i umove Rusa“, piše autor članka. List je saznao da su tokom informacionih kampanja 2010. i 2011. i 2015. i 2016. godine za reklamiranje na ruskojezičnom delu američke savezne agencije potrošile 59.541 dolara, što svedoče izveštaji federalnih vlasti.
Stejt Department, „Glas Amerike“ i Agencija Sjedinjenih Američkih Država za međunarodni razvoj (USAID) za osam godina ukupno su potrošili 1,6 miliona dolara na kampanje na društvenim mrežama u inostranstvu. Možda se troškovi za ruskojezični segment čine malim, ali stručnjaci smatraju da je Rusija bila među prioritetnim ciljevima Vašingtona. Ispred nje su bile samo Indonezija, Pakistan, Iran i Avganistan.
Autor članka tvrdi da su SAD u okviru te kampanje imale različite ciljeve: podršku diplomatskim inicijativama i oglašavanje „Glasa Amerike“ i drugih medija koje finansira Vašington. Oko tri hiljade dolara SAD su potrošile na pokrivanje aktivnosti Konzulata u Jekaterinburgu, a više od 56.000 dolara potrošio je „Glas Amerike“, koji zbog svog statusa mora da se razvija u digitalnom formatu.
Desetine hiljada dolara Vašington je potrošio na svoje aktivnosti na Fejsbuku u drugim bivšim sovjetskim zemljama: Jermeniji, Uzbekistanu i Gruziji. Stručnjaci smatraju da su te investicije bile opravdane, jer su uglavnom promovisale američke medije, konzularne službe, humanitarne programe i tako dalje, a nisu se mešale u izbore i nisu podržavale konkretnog kandidata.
I „Glas Amerike“ i „Fejsbuk“ i Ambasada SAD u Rusiji odbili su da daju komentar na tu temu.
Statistička istraživanja pokazuju da 45 odsto Amerikanaca dobija informacije preko Fejsbuka. Međutim, u Rusiji je situacija drugačija. U toj zemlji mnogo je popularnija društvena mreža „VKontakte“, koja je, kako piše list, u vlasništvu Moskve, a koju ona koristi i u obaveštajne svrhe. Na ruskom tržištu Fejsbuk je daleko iza još jednog servisa — „Odnoklasniki“. Zbog toga bi, prema rečima stručnjaka, Vašingtonu bolje bilo da pokuša da kupi reklame na tim društvenim mrežama, ali za sada nema dokaza da su takve akcije i preduzete, piše „San Dijego junion tribjun“.