„Sputnjik nikada nije koristio plaćene promocije na Tviteru. Naše kanale prate oni kojima je dosadio ’mejnstrim‘ i koji traže alternativni pogled na vesti“, saopštila je služba za medije.
U četvrtak je američka društvena mreža Tviter saopštila da je odlučila da blokira oglašavanje sa kanala u vlasništvu ruskih RT i Sputnjika. U saopštenju se naglašava da je odluka doneta na osnovu rada kompanije u vezi sa istragom „mešanja Rusije“ u predsedničke izbore u SAD 2016. godine. Glavni urednik RT i novinske agencije „Rusija sevodnja“ Margarita Simonjan je, komentarišući odluku Tvitera da blokira oglašavanje sa kanala u vlasništvu RT i Sputnjika, izrazila žaljenje zbog ovog koraka, između ostalog i zbog mogućih recipročnih mera Rusije prema američkim medijima.
FBI i Kongres istražuju navodno mešanje Rusije u američke izbore, kao i moguće veze sa Moskvom predsednika Donalda Trampa. Kremlj i Bela kuća su više puta odbacivali ove optužbe.
Govoreći u Savetu federacije početkom oktobra, Simonjanova je saopštila da je sam Tviter predložio RT-u reklamnu saradnju, da tu nije bilo nikakvih „mutnih“ šema, dok su partneri kanala bili prinuđeni da otkriju poslovnu tajnu. Prema njenim rečima, SAD vrše pritisak ne samo na RT, već i na njene partnere, prinuđujući da odustaju od saradnje sa televizijom. Tako je, prema izveštajima medija, korporacija „Gugl" uklonila televiziju RT iz premijum video-paketa na Jutjubu, koji kompanija prodaje oglašivačima — Google Preferred.