„Našli smo snimak jedne od crnih kutija trenutka eksplozije — on je identifikovan. U ovom trenutku njegovom analizom i isključivanjem svake mogućnosti druge interpretacije ovog elektronskog snimka“, dodao je Mačerevič.
Ruski i poljski stručnjaci su 2011. godine došli do nedvosmislenog zaključka da je udarom u brezu avion počeo da se razara i da nije bilo nikakvog razaranja letelice pre udara u drvo.
Međutim, u Poljskoj se nastavljaju spekulacije o padu Tu-154 kod Smolenska. Početkom februara objavljeno je da poljske vlasti nameravaju da Rusiju tuže Međunarodnom krivičnom sudu u Hagu zbog odbijanja da im preda ostatke Tu-154.
U martu je saopšteno da se Generalno tužilaštvo Poljske obratilo Laboratoriji kriminalne policije Španije za pomoć u istrazi o padu aviona Tu-154. Španska strana će proveriti da li na ostacima aviona ima tragova eksplozije.
Nova poljska komisija koja istražuje okolnosti avionske nesreće kod Smolenska 15. septembra prošle godine objavila je prve rezultate svog rada. Eksperti su saopštili da je avion počeo da ponire na 900 metara od mesta pada, kao i da su u poslednjim sekundama leta otkazali generator, motor i uređaji za kontrolu visine aviona.
Avion Tu-154 predsednika Kačinjskog pao je 2010. godine prilikom sletanja na aerodrom „Smolensk severni".