Živak je potvrdio saznanja Sputnjika da su avioni koje je Srbija dobila bili u letnom stanju, a pošto su dostavljeni rasklopljeni, biće sklopljeni do 20. oktobra.
„Nakon toga sledi modernizacija ’migova‘, koju su naši vojni avioni već prošli. Želja nam je da imamo unificiranu flotu 10 ’migova‘. Avioni će imati performanse i naoružanje koje će obezbediti zaštitu vazdušnog prostora Srbije“, rekao je Živak za Pink.
On dodaje da je sa aspekta aerodinamičkih performansi MiG 29 u samom svetskom vrhu, te da je presudan ljudski faktor — pilot koji mora da „izvuče maksimum iz njega“.
U „migove“ će, prema Živakovim rečima, biti ugrađen dodatni sistem senzora koji će omogućiti predvidivo održavanje i ukazati na neočekivane kvarove.
„Životni vek aviona je 30 godina, a nakon operacija konstruktora produžava se na 40 godina, sa kontrolnim pregledom na 35“, rekao je Živak.
Pomoćnik ministra odbrane Nenad Miloradović rekao je da je prema planu za narednih 10 godina, posle zaštite vazdušnog prostora, najvažnija stvar obnavljanje PVO sistema i izrazio je očekivanje da će Srbija imati podršku Rusije i po tom pitanju.
O ruskim avionima govorio je i general-major Bojan Zrnić koji kaže da su u toku aktivnosti na tehničkoj pripremi aviona, te da su tehničari koji rade na tome veoma stručni u svom poslu i da su prošli obuku u nadležnim centrima u Rusiji.
„Cilj je obezbediti bezbednost vazdušnog prostora i kontrolu, budući da imamo veliku ekspanziju u civilnom vazdušnom saobraćaju, a postoje brojne pretnje, od terorizma, do organizovanog kriminala“, smatra Zrnić.
On je dodao i da Srbija ima dovoljno pilota.
„Izvršili smo preobuku nekoliko mladih pilota, a još nekoliko će proći obuku“, najavio je Zrnić.