Luk, koji je dug 227 metara i visok 45 metara, sastavljen je na kopnu na poluostrvu Kerč. U nedelju su građevinski timovi započeli transport cele konstrukcije, teške više od 6.000 tona, u Kerčki zaliv, gde će biti postavljen na posebne 35 metara visoke noseće stubove i tako će formirati jedan od lukova na plovnom putu.
„Pomorska operacija u projektu izgradnje mosta u Krimu je, bez preterivanja, jedinstvena u svetskoj mostogradnji“, rekao je zamenik generalnog direktora za infrastrukturne projekte kompanije „Stroimontaž“, koji je odgovoran za operaciju, navodi RIA novinska agencija.
Celokupna operacija, uključujući i transport luka, njegovo podizanje i ugradnju, bi trebalo da traje 72 sata, tokom koje će se plovidba kroz zaliv biti ograničena. Posao je počeo rano u nedelju kada je konstrukcija postavljena na specijalne plivajuće stubove.
Do ponedeljka ujutru, konstrukcija je do odredišta transportovana brzinom od oko 5 kilometara na sat rutom, kojom je na nekim mestima iskopano morsko dno, kako bi se plutajuća platforma mogla da prođe.
Inženjeri su započeli vezivanje luka za kablove pričvršćene za dizalice koje će podići luk kako bi ga postavili na most. Proces podizanja je prilično spor, samo 5 metara na sat.
Posle instalacije luka, biće moguć dvosmeran železnički saobraćaj, i brodovi koji trenutno prolaze kroz Kerčki zaliv će moći da plove ispod njega. Drugi, automobilski luk mosta biće montiran u sličnoj operaciji kasnije.
Kada bude završen, Krimski most, dugačak 19 kilometara (12 milja), postaće jedan od najvećih u Rusiji i Evropi. Ambiciozni projekat, vredan više milijardi dolara će povezati Krim sa Krasnodarskom regijom u celoj Rusiji, što će omogućiti brz, pouzdan i isplativ prevoz za putnike, robu i usluge.
Most će imati auto-put sa četiri trake i dve trake za železnički saobraćaj i obezbediće prelazak za 40.000 ljudi i desetine vozova dnevno do poluostrva preko Kerčkog zaliva. Planirano je da bude otvoren do kraja 2018. godine i da postane potpuno operativan do 2019. godine.