Na povećanje izvoza kozmetike, prema mišljenju eksperata, uticala su dva razloga: konkurentna cena i reputacija ruskih kozmetičkih proizvoda, koji se smatraju „ekološki čistim“.
Ruske kompanije su naučile da stvaraju „prave“ brendove, a takođe i da prave proizvode koji su interesantni po recepturama i kvalitetu.
Analitičari su uvereni da će izvoz ruske kozmetike i parfimerije i dalje rasti — firme aktivno istražuju tržišta i učestvuju na sajmovima u inostranstvu.
Kada je reč o izvozu proizvoda tekstilne industrije, u prvih pet meseci ove godine izvezeno je 25,2 miliona komada odeće u vrednosti od 126,5 miliona dolara, što je za 25 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Najbolje se prodaju rukavice — 9,6 miliona pari, a takođe majice i dukserice — oko 5,5 miliona komada. Međutim, najviše se zarađuje od kostima, suknji i haljina — prihodi su iznosili 19,5 miliona dolara, što je 15 odsto od ukupne sume.
Ruski proizvođači odeće najviše su zaradili izvozeći u bivše sovjetske republike — Belorusiju, Kazahstan i Ukrajinu — ali među 10 lidera među uvoznicima ruske odeće nalaze se i evropske zemlje, poput Poljske, Francuske, Velike Britanije i Švajcarske.
Kao razloge povećanja izvoza odeće eksperti su naveli porast proizvodnje tekstilne industrije, kao i pojavu mladih ruskih dizajnera.
Pored toga, mnogi takav uspeh povezuju i sa korišćenjem sve kvalitetnijih prirodnih materijala, kao i sa praćenjem svetskih trendova.
„Da, beleži se takva tendencija — sve više ruske odeće se prodaje u inostranstvu. Prema mom mišljenju, radi se o tome da ruski proizvođači intenzivno prate svetske trendove — sve češće idu na međunarodne sajmove, a i kod nas se održava veliki broj takvih događaja. Sve to pomaže da se izgrade partnerski odnosi sa zapadnim kolegama, sa konsultantskim kućama, koje pomažu da se roba predstavi i promoviše u inostranstvu. Pomaže takođe i ruska vlada“, kaže za Sputnjik Tatjana Minejeva, izvršna potpredsednica ruske organizacije „Delova Rusija“.
Minejeva navodi da kvalitet ruske odeće nikada nije bio sporan, ali da je sporan bio dizajn.
„Što se tiče kvaliteta ruske odeće, rekla bih da sam ja uvek bila zadovoljna, ali su postojali problemi sa dizajnom, promocijom i pakovanjem robe. Sada se na tome veoma ozbiljno radi, jer je na svetskom tržištu daleko aktuelnije pitanje ’kako promovisati našu robu‘ od onog ’koju robu promovisati‘“, smatra ona.
Minejeva ističe i da se u proizvodnji odeće sve više koristi ruska oprema.
„Drugačije i nije moguće — sve firme pokušavaju da smanje rashode, kako bi ostale na tržištu i ne mogu sebi da dozvole da zavise od uvozne opreme“, dodala je ona.
Prema njenim rečima, radovi ruskih dizajnera su, po mnogo čemu, unikatni, a njihove kolekcije odišu ženstvenošću.
„Ruski dizajneri kreiraju ženstvenu odeću za dame, i ja lično podržavam domaće kreatore. Volim da rušim stereotipe i na različitim poslovnim događajima nosim isključivo ruske brendove. To su uvek eksluzivne stvari i u njima je žena uvek jedinstvena, što je mnogo bolje nego kada se desi da dve dame slučajno dođu u identičnoj odevnoj kombinaciji nekog skupog i vrlo poznatog svetskog brenda“, zaključila je Minejeva.