00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Indija preuzima kineske saveznike: Rusija i Iran na novom „Putu svile“

CC0 / Pixabay / Globus
Globus - Sputnik Srbija
Pratite nas
Kao odgovor na kinesku inicijativu „Jedan pojas, jedan put“ sa namerom da se stvori novi ekonomski koridor i pojača uticaj Azije u svetskoj ekonomiji, Nju Delhi je lansirao alternativni projekat — saobraćajni koridor „Sever—jug“ čiji je zadatak jačanje veza između Indije, Irana, Rusije, kavkaskog regiona i Centralne Azije.

Koridor će se, prema postojećim planovima, prostirati od Indije do Rusije i povezivaće Persijski zaliv i Indijski okean sa Kaspijskim jezerom. Iran će tako u ovom projektu postati jedan od ključnih igrača preko čije teritorije bi trebalo da prolazi značajan deo saobraćajnog koridora.

Angela Merkel između Donalda Trampa i Emanuela Makrona - Sputnik Srbija
Ovih šest kriznih žarišta mogu političarima da upropaste leto

Pir Muhamed Molahezi, iranski analitičar i poznavalac prilika u Avganistanu, Pakistanu i Indiji, u intervjuu za Sputnjik objašnjava koje su potencijalne koristi ovog projekta za Teheran.

„Važnost koridora ’Sever—jug‘ je u tome što će se, zahvaljujući njemu, troškovi i vreme prevoza robe smanjiti za približno 30 odsto“, napominje on.

Ako bi Indija želela da prevozi svoju robu u Evropu nekim drugim putem, morala bi da potroši više i vremena i novca.

„U vezi sa tim, Iran, Rusija i Indija vode pregovore o zajedničkim pogodnostima korišćenja iranskih luka Čabahar ili Beder Abas, odakle se kopnenim putem može stići do iranskih luka na Kaspijskom moru. Pre nekoliko godina je ovim povodom već bio postignut sporazum, ali je suspendovan zbog američkih sankcija i Indija je napustila ovaj projekat“, objašnjava Molahezi.

Osim saobraćajnih koridora, još jedna od važnih tema u vezi sa indijskom inicijativom je i gasovod iz Irana, koji bi preko Pakistana dopremao plavo gorivo do Indije. Nažalost, i ovaj je projekat suspendovan zbog američkih sankcija.

Simbolično proslavljanje Trampov epobede u Indiji - Sputnik Srbija
Obuzdavanje Kine: Amerika sprema budžet za indijski put svile

Ipak, shvatajući značaj koridora „Sever—jug“, Indija vodi pregovore o mogućim investicijama u luku Čabahar. Indija želi da dobije mogućnost da svoju robu dostavlja putem železnice ili kopnenim putevima u Rusiju i Evropu.

„Indija bi mogla dalje da prevozi svoju robu železničkom prugom koja bi spojila Čabahar sa Bender Abasom, kako bi je dalje prevozila u Horasan i u Srednju Aziju“, kaže iranski stručnjak.

Molahezi dodaje da Iran sada čeka da se Indija aktivno uključi u projekat i ubrza svoja ulaganja u luku Čabahar, jer je to, prema njegovim rečima, most prema Avganistanu i Srednjoj Aziji.

„S druge strane, ekonomiji i trgovini Indije potreban je saobraćajni koridor prema Avganistanu i Srednjoj Aziji, kao i prema Rusiji i Evropi. Iran i Rusija imaju svoje interese. Rusija bi takođe mogla putem ovog koridora svoju robu da izvozi mnogo jednostavnije. Tako bi sve tri države mogle da imaju konkretne koristi od koridora ’Sever—jug‘“, zaključuje Molahezi.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala