U objašnjenju se navodi da je nedelja dan kada bi ljudi trebalo da se odmaraju, da imaju mogućnost da gledaju filmove i emisije a da ih niko ne prekida agresivnim reklamama.
„Sve te reklame ljude podsećaju na probleme, bolesti sa kojima se čovečanstvo susreće i jednostavno ih iritiraju“, rekao je poslanik i član partije LDPR Igor Lebedev, jedan od autora teksta zakona.
Pored toga, jedan od argumenata za ukidanje reklama nedeljom je i taj da deca tog dana daleko više gledaju televiziju nego što je to slučaj radnim danima.
„Vikendima deca uključuju televiziju i radio čim se probude. Kako je već poznato, svest kod dece se formira dok su mali, baš zato su upravo najmlađi najizloženiji uticaju reklama, koji nije uvek pozitivan“, dodaje se u tekstu.
Autori zakona su se takođe pozvali i na istraživanje koje je nedavno sprovedeno u Rusiji, u kojem se navodi da više od 80 odsto građana Ruske Federacije smatra da reklame na televiziji oduzimaju previše vremena.