Ovi avioni stacionirani su u vazdušnoj luci u Arizoni, u kojoj je 55 od ukupno 220 trenutno operativnih aviona F-35 koji su u sastavu vazdušnih snaga Sjedinjenih Država, ali i u Australiji, Velikoj Britaniji, Izraelu, Japanu.
Prema rečima kapetana Marka Grafa, avioni su prizemljeni zbog niza incidenata u kojima su piloti iskusili simptome slične hipoksiji, odnosno smanjenoj količini kiseonika u telu. Na svu sreću, piloti su uspeli bezbedno da slete jer je radio rezervni sistem za dovod kiseonika. Ipak, kaže Graf, avioni su sada na zemlji kako bi se pronašao i rešio ovaj problem.
Inače, program razvoja i proizvodnje aviona F-35A Amerikance je koštao više od 400 milijardi dolara. Vazdušne snage SAD naručile su čak 1.763 modela u nameri da ovaj avion predstavlja bazu američke avijacije ali i marinaca i manjim delom Mornarice SAD. Za 2017. godinu su između Pentagona i proizvođača dogovorene cene aviona od 94,6 miliona dolara za F-35A, zatim 122,8 miliona za F-35B i 121,8 miliona dolara za F-35C.
Na štetu proizvođača ovog aviona ide i činjenica da se peh na letelicama desio uoči velikog avio-šoua u Parizu, gde je F-35 trebalo da pokaže dijapazon svojih mogućnosti kako bi privukao još više kupaca.
Predstavnik kompanije „Lokid Martin“ je rekao da će njihovi službenici pomoći avijaciji da reše problem sa letelicom koju proizvode zajedno sa još tri kompanije.
Inače, pre nekoliko godina sličan problem imali su i piloti F-22 „Raptora“, prvog operativnog borbenog aviona pete generacije. Međutim, dovod kiseonika uspešno je rešen za nekoliko meseci, a F-22 danas slovi za najbolji borbeni avion na svetu.