„Kako se navodi u završnom izveštaju, tokom rada tehničke komisije analizirani su rezultati balističke i eksplozivno-tehničke ekspertize koje je predstavio Istražni komitet Rusije. Tom prilikom nisu otkriveni nikakvi znaci uticaja eksplozivnih naprava na avion“, izjavio je Morozov.
Prema njegovim rečima, ni tip razbacanih delova olupine, niti njihovo stanje nisu potvrdili verziju da je bilo eksploziva u avionu ili da je aviona uništen u vazduhu.
Morozov je takođe rekao da nije bilo nikakvog nestanka sekundarnih fragmenata zapisa crnih kutija Tu-154M o kojima govore poljski eksperti.
Prema podacima MAK, u avionu su se nalazile dve crne kutije: redovna i eksploataciona, poljske proizvodnje. Druga je postavljena bez dogovora sa konstruktorima aviona i sistemom registracije.
Morozov je naveo da su se dešifrovanjem ekploatacione kutije bavili poljski eksperti.
„Ustanovljeno je da je na njoj snimanje prekinuto dve i po sekunde pre redovne crne kutije. Moguće da je upravo to izvor informacija o ’nestale‘ tri sekunde“, rekao je predsednik komisije MAK.
U Poljskoj se nastavljaju spekulacije o padu Tu-154 kod Smolenska. Početkom februara objavljeno je da poljske vlasti nameravaju da Rusiju tuže Međunarodnom krivičnom sudu u Hagu za odbijanje da im preda ostatke Tu-154.
U martu je saopšteno da se Generalno tužilaštvo Poljske obratilo Laboratoriji za kriminalnu policiju Španije za pomoć u istrazi pada aviona Tu-154. Španska strana će proveriti da li se ostaci aviona pokazuju tragove eksplozije.
Avion Tu-154 predsednika Kačinjskog pao je 2010. godine prilikom sletanja na aerodrom Smolensk severni.
Međudržavni avijacioni komitet je 2011. godine objavio konačni izveštaj o rezultatima tehničke istrage, prema kojem su neposredni uzroci pada aviona odluka posade da ne sleće na pomoćni aerodrom i propusti u obezbeđivanju leta i pripremi pilota.
Nova poljska komisija koja istražuje okolnosti avionske nesreće kod Smolenska predstavila je 15. septembra prošle godine prve rezultate svog rada. Eksperti su saopštili da je avion počeo da ponire na 900 metara od mesta pada, kao i da su u poslednjim sekundama leta otkazali generator, motor i uređaji za kontrolu visine aviona.
Pratite nas na Tviteru i prvi saznajte ono što drugi prećutkuju.