Avio-prevoznici s kojim smo razgovarali kažu da su se kašnjenja njihovih letelica drastično povećala otkako su prešli na novi terminal, piše „Večernji list“.
Prosečno kašnjenje aviona, tvrde, povećano je na 19 minuta, a broj kašnjenja aviona povećan je 200 odsto. Jedan od glavnih problema s kojima se suočavaju je mali broj stajališta za avione u špicu, pogotovo između 12 i 15 sati kad s Plesa ima 17 polazaka, a stajališta na novom terminalu je samo 13.
Zato oni koji ne stanu ispred novog terminala moraju na stajalište ispred stare zgrade. A to znači onda kašnjenje jer se i putnici i prtljag moraju prevoziti sa starog na novi terminal i obratno. Pritom su i oprema i radnici aerodroma raštrkani na dva mesta, pa ne uspevaju na vreme da opsluže ni avione koji su na stajalištima novog terminala.
Avio-prevoznici tvrde i da je na aerodromu premalo osoblja, da putnici prekasno stižu na ukrcavanje zbog prezagušenosti na nekim tačkama na aerodromu, poput kontrole pasoša.
Poseban je problem prtljaga koji putnici u dolasku predugo čekaju, pa to može potrajati i duže od pola sata. Tu je problem, kažu, premalo ljudi koji rade u sortirnici prtljaga.
Kašnjenja u predstojećim letnjim mesecima mogla bi biti još veća jer će biti znatno više putnika. U aprilu je preko te vazdušne luke prolazilo dnevno oko 5.500 putnika, a u špici sezone ta će brojka porasti na skoro 10.000. U „Kroacija erlajnzu“, koja čini 50 posto prometa na Plesu, kažu da ulažu zajedničke napore s da se sve prepreke u operativnom poslovanju reše što pre i to na zadovoljstvo putnika.
U aerodromu „Franjo Tuđman“ priznaju da je u aprilu došlo do „određenog povećanja kašnjenja zbog različitih tehničkih i prometnih razloga“. Navode da se najveći deo kašnjenja odnosi na kašnjenja aviona u dolasku i shodno tome usledilo je kašnjenje u odlasku iz Zagreba. Naglašavaju da su se kašnjenja znatno smanjila u maju.