Projekat se tiče ne samo novinara i izdavača, nego i lica i organizacija koje se zalažu za slobodu štampe, marketinških kompanija i piar agencija, kao i regulatornih državnih organa.
Pokretanje inicijative planirano je za period posle 6. septembra.
Advokati slobode
U Američkoj agenciji smatraju da sadašnja ekonomska situacija u Srbiji onemogućava nezavisnost i objektivnost lokalnih medija.
Izvršilac ugovora treba da promoviše zakonodavne inicijative i da doprinosi promeni tržišnih uslova u sferi medija u Srbiji.
On će, takođe, biti u obavezi da širi „partnerstvo s medijskim sektorom“ zemlje. Izvršilac treba da ujedini lokalne medije kako bi inicirao pokretanje reformi.
Biće obrazovana i mreža „advokata slobode“ – ljudi i organizacija koje će pomagati izvršiocu u lobiranju za promene u zakonodavstvu.
U njoj će biti „tradicionalni mediji“, „međunarodni partneri“ i druga lica zainteresovana za „kvalitetnu državnu upravu“, „vladavinu zakona“ i „stupanje Srbije u EU“.
U dokumentu je, takođe, ukazano da je izvršilac dužan da „doprinosi razvoju brojne, razgranate mreže aktivista koji se zalažu za slobodu štampe i onih koji učestvuju u procesu reformisanja medijskog sektora“.
Predstavnik Američke agencije za međunarodni razvoj u Srbiji nije odgovorio na pitanja RT-a koliko će biti izdvojeno novca za projekat i kako će srpske informativne agencije moći da ga dobiju.
Ovo nije prvi pokušaj da Sjedinjene Američke Države utiču na srpske medije. Agencija je 2013. pokrenula projekat vredan 248.000 dolara za „jačanje i podršku demokratskom razvoju Srbije posredstvom širenja medijske pismenosti i nezavisnog novinarstva“.