Kineska dijeta: Firma plaća zaposlene da smršaju

© AFP 2023 / STEPHEN SHAVERKina
Kina - Sputnik Srbija
Pratite nas
Zaposleni moraju da smršaju najmanje tri kilograma da bi se kvalifikovali za nagradu, a akcija se smatra velikim uspehom kompanije.

Jedna kineska kompanija počela je program kojim finansijski nagrađuje zaposlene koji smršaju, a sam šef kompanije nije sposoban da oslabi.

Program je pokrenula firma „Ksian Džingtain investment konsalting“ iz Ksiana, Šanksi provincije, kojim nagrađuje svakog zaposlenog sa 100 juana (14 dolara, oko 1.650 dinara) za svaki kilogram koji izgube.

Vaga - Sputnik Srbija
Jedite koliko hoćete — smršajte deset kilograma

Program mesečnog mršavljenja, promovisan kao „zdravlje i gubitak kilograma“, pokrenut je u martu. Minimalna masa koju bi zaposleni trebalo da izgube da bi se kvalifikovali za nagradu je tri kilograma.

Zaposlena Zou Vei kaže da se do sada više od polovine zaposlenih kandidovalo za nagradu i da su zaradili mesečne „nagrade za mršavljenje“.

Ona je izgubila 20 kilograma za dva meseca i zaradila 2.000 juana bonusa. Ne navodi se koliko je bila teška pre nagradne igre.

„Danas ću jesti pržene pečurke i jaja. Pre programa nisam mogla da zamislim obrok bez mesa“, kaže ona.

Osim što je promenila režim ishrane, Zou je počela i da vežba kako bi ubrzala „topljenje“ kilograma.

Šef kompanije Vang Džebao naglasio je da su rezultati programa daleko nadmašili njegova očekivanja.

Dijeta - Sputnik Srbija
Rigorozna dijeta koju koriste modeli „Viktorija sikreta“

„Bio sam uznemiren zato što su zaposleni u kompaniji, uključujući i mene, stalno sedeli i nisu se dovoljno kretali, tako da smo bili većinom gojazni. Kroz program gubitka težine, možemo formirati novu kulturu rada i podstaći zdravu konkurenciju“, kaže on.

Vang, međutim, nije uspeo da smrša uprkos tome što je on kreator inicijative.

Rekao je da je njegov cilj da izgubi neki kilogram kako bi se kvalifikovao za nagradu. Njegova težina nije navedena.

Korisnici interneta u Kini šale se na račun tog programa, ali stručnjaci ukazuju na opasnosti koje bi mogle da izazovu institucionalizovane dijete ili vežbanja.

Politika mršavljenja ove firme poslednji je primer kineskog pokušaja kontrole ljudskog izgleda. Mnogi Kinezi su pod društvenim pritiskom da održe „idealnu“ liniju, dok stručnjaci upozoravaju da je to nedostižno za većinu.

Trendovi na društvenim mrežama pokazuju opsednutost Kineza za „idealnom linijom“, tako da su česti postovi sa ženama koje porede obim struka sa papirom A4 formata, ili veličine zgloba sa novčanicom od sto juana…

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala