Direktor programa vojne avijacije Objedinjene vazduhoplovne korporacije Vladimir Mihajlov rekao je ranije da će sva testiranja nad MiG-35 biti završena ove godine, a da će iduće godine početi prva isporuka aviona ruskim Vazdušno-kosmičkim snagama. Do 2020. rusko Ministarstvo odbrane planira da kupi oko 30 ovih aviona.
Procenjuje se da će cena ovog superlovca iznositi 45 miliona dolara. Krajem oktobra MiG-35 je imao svoj prvi let, a avion će narednog meseca početi sa državnim testiranjima. U suštini, ovaj avion predstavlja modernizaciju aviona MiG-29K/KUB i MiG-29M/M2.
Sa dužinom od 17 metara i poletnom težinom većom od 23 tone, „tridesetpetica“ razvija brzinu od 2.560 kilometara na sat i u stanju je da „u cugu“, bez tankiranja goriva, preleti 3.100 kilometara. Njegov radijus dejstva je 1.000 kilometara. Na 10 podvesnih tačaka može da ponese do sedam tona ubojnog tereta. Naoružan je savremenim i perspektivnim raketama vazduh—vazduh i vazduh—zemlja, kratkog i srednjeg dometa, kao i avio-bombama težine 250 i 500 kilograma.
Ruski eksperti kažu da je ovo jedan od najperspektivnijih ruskih lovaca, čiji je glavni zadatak nanošenje visokopreciznih udara, uključujući i one na objekte od strateškog značaja.
„U principu, MiG-35 je višenamenski laki lovački avion, ali smo ga mi tako ’otežali‘ da je on gotovo prešao u klasu teških lovaca. Samim tim, MiG-35 je dobio mogućnost da gađa ne samo vazdušne već i ciljeve na zemlji. Na prvi pogled, njegov radijus nije tako veliki. Međutim, karakteristika savremenih aviona je ta što su opremljeni visokopreciznim oružjem koje ima veliki radijus dejstva. MiG-35 može da koristi sve postojeće tipove raketa, kao i one koje su u razvoju, pa samim tim ne mora da ulazi u zonu dejstva PVO protivnika već može da lansira rakete pre toga. Glavni zadatak MiG-35 su visokoprecizni udari, uključujući i one na objekte od strateškog značaja. U principu, savremeno naoružanje će omogućiti Mig-35 da ’pokrije‘ celu Evropu“, kaže za Sputnjik Vladimir Karjakin, vojni ekspert i viši naučni saradnik ruskog Instituta za strateška istraživanja. Mnogi vojni eksperti tvrde da je ruski MiG-35 superiorniji od američkog F-35, a takođe smatraju i da će ruski lovac zahvaljujući svojim karakteristikama i niskoj ceni zainteresovati kupce iz inostranstva.
„Osnovano se veruje da je MiG-35 korak napred u razvoju naše avijacije i da on može postati dostojan konkurent i protivnik američkog F-35. Osim toga, Mig-35 ima dobre perspektive na tržištima drugih država. Trebalo bi istaći da će njegova cena, po svemu sudeći, biti dva puta niža od cene pomenutog konkurenta, američkog F-35, koji će se prodavati za 85 miliona dolara. Ubeđen sam da će MiG-35 zainteresovati potencijalne kupce iz inostranstva“.
Spolja se novi MiG-35 gotovo ne može razlikovati od običnog MiG-29. Isti je okvir korpusa, ali je poklopac kabine potpuno drugačiji — u celini je staklen, kao na najsavremenijem američkom lovcu pete generacije F-22 „Raptor“ i ruskom T-50. Umesto jednog — dva pilota. U kabini aviona Mig-35 više nema uređaja sa kazaljkama. Svuda su LCD ekrani.
Na njima se prikazuju sve letne i borbene informacije. Drugi „nou-hau“ je RD-33MK, novi motor peterburškog Konstruktorskog biroa „Klimov“.
U poređenju sa „klasičnim“ RD-33 nije povećan samo potisak za osam odsto, nego je i unapređen savremenim digitalnim sistemom upravljanja FADEC. Zahvaljujući tome, za razliku od konkurenata, ovim „migom“ može lakše da se manevriše i upravlja u svim režimima, kako pri velikim brzinama tako i pri potpunom odsustvu brzine.
Njegova mlaznica može da se okreće u bilo kom smeru, i to ne samo u režimu „normalnog“ leta nego i u forsažu (kratkotrajno povećanje snage motora iznad nominalne). Po ovoj karakteristici se MiG-35 drastično razlikuje od Su-30MKI ili američkog F-22. Ali, najvažnije je to što najnoviji ruski lovac dolazi i sa značajnom inovacijom — novim radarima „Žuk AME“, koji prate do 30 ciljeva, a istovremeno gađaju njih šest.
Novi radar „Žuk AME“ je ojačan aktivnom faznom rešetkom, koja omogućava povećanje maksimalnog dometa detekcije vazdušnih i kopnenih ciljeva u odnosu na postojeće modele. Aktivna fazna rešetka omogućava detekciju ciljeva na daljinama do 150 kilometara i više, u dva režima rada — vazduh—vazduh i vazduh—zemlja.
Radar ima sposobnost da raspozna i klasifikuje pojedinačne i grupne ciljeve, istovremeno napadajući nekoliko njih savremenim i perspektivnim tipovima oružja. Takođe, ovaj radar ima svoju ulogu i u izviđačkim aktivnostima, u taktičkoj podršci drugim avionima, kao i u drugim situacijama. „Žuk AME“ je konstruisan da radi u svim vremenskim uslovima — dan/noć, i u uslovima snažne protivelektronske aktivnosti neprijatelja.
Glavna ideja konstruktora jeste omogućavanje pilotu da otkrije neprijateljske ciljeve u vazduhu i na zemlji pre nego što oni otkriju njega, uzimajući u obzir sve savremene trendove primenjene kod letelica pete generacije. Zahvaljujući ovoj i svim drugim inovacijama MiG-35 se „opasno“ približava avionima pete generacije, zaključuju eksperti.