Pre svega trebalo bi ukazati na činjenicu da Kina tradicionalno gradi ledolomce za potrebe navigacije u Bohajskom moru i ova plovila su sastavni deo kineske vojne mornarice. Najveći brod ovog tipa, pod nazivom Projekat 272, poznatiji kao „Hejbing 272“, poseduje značajan deplasman, tačnije 4.800 tona i može preći do 7.000 km u režimu autonomne plovidbe. „Hejbing“ 272 opremljen je i helidromom, što znači da se ovaj brod može koristiti i van kineskih teritorijalnih voda.
Postojeći kineski vojni ledolomci ne mogu se koristiti u polarnim regionima. Kina ima samo jedan specijalizovani polarni ledolomac „Hejbing“. Preciznije, to čak nije ledolomac, već prepravljeno plovilo, koje je izgrađeno u Ukrajini kao specijalni transportni brod dodatno opremljen za plovidbu hladnim morima.
Tokom prethodnih decenija polarna istraživanja su bila veoma značajna i ekonomski isplativa za mnoge zemlje, pa i one koje ne izlaze direktno na Arktik i Antarktik. Rezultati takvih istraživanja važni su za čitav niz nauka povezanih sa izučavanjem životne sredine i mogu da donesu značajan ekonomski prihod. Kina je veoma aktivna u ovoj oblasti i ima čak četiri istraživačke stanice na Antarktiku, gde se ispitivanja obavljaju tokom čitave godine.
Bez sopstvenog ledolomca, Kina teško može da sprovodi ozbiljnija istraživanja. Sve države koje su se veoma posvetile ispitivanjima polarnih predela, poput Velike Britanije, Francuske, Španije, Južne Koreje i Japana — imaju svoju specijalizovanu flotu i naravno ledolomce. U ovom trenutku se čak i Indija ozbiljno bavi izgradnjom sopstvenog ledolomca.
Stari sovjetski brod koji Kinezi koriste do sada, čak i posle remonta i modernizacije, teško da bi mogao u potpunosti da odgovori na sve ambicije Narodne republike Kine, kao velike morske države. Stoga zamena ovog broda, plovilom koje bi više odgovaralo potrebama deluje više nego opravdano.
Za poslednjih 20 godina Kina je koristila brod „Sjuelung“ za istraživanja na Južnom i Severnom polu. Zahvaljujući svojim dimenzijama, brod „Sjuelung“ može prevoziti gabaritni teret, ali teško može da se nosi sa probijanjem debljeg ledenog pokrivača.
Kina se sada intenzivno bavi istraživanjima na Severnom polu, gde se ispitivanja mogu sprovoditi od jula do septembra.
Sve tehničke karakteristike novog ledolomca, uključujući prohodnost, opreme za naučne radove, bezbednost i komfor za radnike biće prvoklasni. Približna dužina novog ledolomca iznosiće 122 metra, maksimalna širina 22,3 metra. Ledolomac će moći da plovi do 60 dana u režimu autonomne plovidbe i da primi do 90 osoba.
I prednji i zadnji deo broda biće dodatno ojačani, odnosno napravljeni tako da mogu da se bore sa naslagama leda. Ukupna površina novog plovila iznosiće 580 metara kvadratnih, a palube će biti posebno opremljene kako bi se na njima mogla sprovoditi istraživanja. Na ledolomcu će biti postavljeno do 40 specijalnih kontejnera u kojima će moći da se prevoze različiti materijali i resursi, dobijeni tokom ispitivanja u naučnim stanicama na Južnom polu.