Istraživanje je sproveo „Državni regionalni centar standardizacije, metrologije i istraživanja u Krasnojarskom kraju“ (FBU „Krasnojarski CSM“), a bilo je podeljeno u tri faze — u prvoj etapi proizvode su testirali potrošači, u drugoj je obavljeno laboratorijsko ispitivanje, a u trećoj je kvalitet ocenjivala specijalna komisija.
Ruske studentkinje su dve nedelje nosile hulahopke i u specijalne dnevnike beležile prednosti i mane. One su na kraju čarape italijanske proizvodnje proglasile najkvalitetnijim.
Međutim, uzorci su poslati i u istraživački centar „Krasnojarski CSM“, a stručnjaci su prilikom testiranja uzimali u obzir više parametara — otpornost boje na znoj, suvo trenje, pranje, proveravali su toksičnost i sadržaj slobodnog formaldehida, odnosno davali su sud koje su čarape u skladu sa tehnološkim propisima tj. normama, i nacionalnim standardima.
U poslednjoj etapi proizvode je proučavala specijalna komisija, sastavljena od eksperata. Oni su ocenjivali izgled i kvalitet izrade.
Rezultat je bio sledeći — najboljim su proglašene čarape „Galerie tm Philippe Matignon“ 40 dena, proizvedene u Srbiji i „Charme 40 Basic line Pierre Cardin“, proizvedene u Kini.
Visoku poziciju zauzele su još jedne čarape srpske proizvodnje — „Fantastico tm Omsa“ 40 dena.
„Laboratorijsko testiranje i potrošačko ispitivanje pokazali su da postoji kršenje normi pri proizvodnji. Stručnjaci navode da je nizak kvalitet sirovina i šavova u nizu obrazaca, što dovodi do brzog pucanja… To je karakteristično ne samo za jeftinije hulahop čarape, već i za one poznatih brendova. Nadamo se da će naše istraživanje pomoći potrošačima u izboru kvalitetnih proizvoda“, rekla je Jana Sokolova, vodeći inženjer Odeljenja standardizacije i ocene kvaliteta FBU „Krasnojarski CSM“.
U Srbiji poslednjih godina naglo skaču proizvodnja i izvoz čarapa, zahvaljujući tome što su mnoge strane, pre svega italijanske i nemačke firme otvorile svoje pogone u našoj zemlji.
Danas je Srbija treći najveći proizvođač čarapa u svetu i veliki izvoznik ovog proizvoda u Rusiju. Recimo, hulahop čarape su 2014. godine bile glavni srpski izvozni proizvod na ruskom tržištu.