On je dodao da reći drugačije znači pratiti dva cilja.
„Godinama su se zapadne oružane snage pretvarale da nešto rade u Siriji, i one bi nastavile sa ovim pretvaranjem, ali se situacija drastično promenila otkad se umešala Rusija. Nema razloga za provociranjem koalicije koju predvode SAD, koja nije ništa uradila u Siriji u vreme kada se nazire političko rešenje sirijskog sukoba. Ovo formalno cepidlačenje samo je trebalo da odloži političko rešenje i pomogne im da steknu maksimalnu prednost u ovom procesu“, objasnio je on.
Ranije je „Volstrit džurnal“ javio da američki piloti doživljavaju bliske susrete na pretrpanom sirijskom nebu uprkos rusko-američkom sporazumu koji je potpisan u oktobru 2015. godine u cilju ublažavanja incidenata u sirijskom vazdušnom prostoru. Ruski piloti „ili prividno nisu svesni saobraćajnih pravila ili ne mogu ili ne žele da ih se dosledno drže“, tvrdi list.
U izveštaju se navodi incident koji se dogodio prošle jeseni. Američki avioni E-3 „avaks“ su 17. oktobra prišli ruskim lovcima Su-35 na udaljenost manju od 500 metara, saopštilo je rusko Ministarstvo odbrane i dodalo da su se predstavnici Komande ratnog vazduhoplovstva SAD izvinili za incident. Međutim, Pentagon je kasnije pokušao da za incident okrivi ruski avion, tvrdeći da je on leteo opasno blizu američkog mlaznjaka.
Sokolov kaže da su tvrdnje usmerene protiv ruskih pilota neosnovane.
„Svaka avionska nezgoda zahteva dugotrajnu istragu da bi se odredilo ko je bio u pravu, a ko ne. Istorija zastoja između velikih sila pokazuje da su različite vazduhoplovne grupe ponekad uključene u provokativne aktivnosti. U ovom slučaju ostaje nejasno koja je strana kojoj prišla. Potrebna je istraga. Sada kada je krivica svaljena na osnovu neosnovanih tvrdnji, jasno je da je to samo politički demarš“, zaključuje ovaj analitičar.