List tvrdi da se, bez obzira na memorandum o bezbednosti letova u Siriji, potpisan 2015. godine, opasni incidenti nastavljaju. Američki piloti optužuju ruske kolege da ne poznaju pravila bezbednog manevrisanja ili da su nesposobni ili ne žele da ih poštuju.
„Oni krajnje retko daju usmeni odgovor. Krajnje retko se povlače u stranu. Mi njih propuštamo. Ne znamo da li oni vide ili ne vide, a mi ne želimo da se zabodu u nekoga od nas“, izjavio je za list general-major Čarls Korkoran.
Komanda američke avijacije strahuje da bi incidenti mogli da izazovu novi talas napetosti između Moskve i Vašingtona, ukazuje list.
„Kada se ruši avion to se, prema statistici, najčešće zbog nekog mehaničkog kvara, a ne zbog toga što ga je neko srušio. Ali ukoliko nije jasna situacija ili nisu usaglašena dejstva u vreme rata ljudi će biti skloni da misle da je avion pao zbog neprijateljskih dejstava“, smatra pukovnik američke avijacije Denijel Mening.
U oktobru prošle godine Pentagon je saopštio da su se opasno približili ruski i američki avion na nebu iznad Sirije, ali je priznao da nije reč o zlonamernom incidentu.
Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je da je pravila narušio američki avion-radar E-3 „avaks“, koji se našao na rastojanju manjem od 500 metara od ruskog lovca Su-35. Američka avijacija je uputila izvinjenje zbog ovog događaja.