U saopštenju, koje je potpisao vladika bački Irinej, navodi se da je nadbiskup Hočevar sebi dao slobodu da po svojim poznatim merilima, dovede u pitanje svetost Novog Zlatousta, poredeći ga sa kardinalom Alojzijem Stepincem, ili proglašavajući ga za srpski ekvivalent Stepincu.
„Za razliku od arhiepiskopa kenterberijskog Justina Velblija, koji je, zajedno sa patrijarhom srpskim Irinejem, u londonskoj katedrali Svetog Pavla nedavno najsvečanije obeležio stotu godišnjicu Nikolajevog istorijskog govora, beogradski nadbiskup nije dužan da poznaje svetiteljev pastirski i duhovni rad u Ohridu, Bitolju i Žiči niti njegovu mnogostranu međucrkvenu delatnost“, navodi se u saopštenju.
Pogotovo, napominje se, ne moraju Hočevara da zanimaju njegova bogoslovsko-književna dela, među kojima postoji i Stoslov o ljubavi i doživljaj neprijatelja kao „surovog prijatelja“, za razliku od Stepinca, koji je napisao da „vizantijsko pravoslavlje“ predstavlja „prokletstvo Evrope“ i da su Hrvati i Srbi, sledstveno, dva nespojiva sveta.
„On ne mora da zna ni to da je, za razliku od Stepinca, sveti Nikolaj čitav Drugi svetski rat proveo u internaciji u Ljubostinji, Vojlovici i na kraju u zloglasnom logoru Dahau. Ne sporimo mu ni pravo da stavi pod znak pitanja smisao odluke poglavara sopstvene Crkve, pape Franje, da se obrazuje Mešovita komisija Hrvatske biskupske konferencije i Srpske pravoslavne crkve, koja treba da odgovorno i istinoljubivo razmotri ulogu Alojzija Stepinca pre Drugog svetskog rata, za vreme i njega“, navodi se u saopštenju.
Sveti arhijerejski sinod poručuje da, međutim, Hočevaru osporava pravo da svoje zalaganje za posetu pape Franje Srbiji zapravo koristi kao „sitnu monetu za potkusurivanje u nesvesnom — a možda i svesnom — nastojanju da pokvari odnose Srpske pravoslavne crkve sa Svetom stolicom“.
„U tom nastojanju, uvereni smo, neće uspeti“, poručili su iz SPC.