Trenutno postoji barem jedan prototip novog tenka, koji nema ništa slično sa postojećim tenkovima "tip 96" i "tip 99". Novo vozilo će imati kupolu bez posade, motor snage više od 1500 KS. Dvočlana posada će biti smeštena u telu tenka. Očigledno je da će tenk imati sofisticiranu opremu.
Kina je jedina zemlja osim Rusije koja je odlučila da izume principijelno novi tenk, umesto da modernizuje stara borbena vozila. Ranije to nije bilo karakteristično za kinesku tenkovsku industriju, koja se po pravilu bavila postepenom modernizacijom modela čija je efikasnost odavno dokazana.
Pokušaji da se napravi principijalno novi model uglavnom su bili neuspešni. Izuzetak je tenk "tip 99", ali i u ovom slučaju kinski inžinjeri su potrošili dosta vremena i truda kako bi ukolonile tehničke probleme u motorima.
アーマーモデリングのあんもさんの中国軍主力戦車ZTZ-99かっこ良すぎてパンダホビーの買うことに決めた。 pic.twitter.com/2COUeKiAAM
— digi(デジ)® (@tabodigi) September 14, 2016
Teško je proceniti kad će početi serijska proizvodnja novih kineskih tenkova. Ako polazimo od iskustva Rusije, to bi moglo da potraje dosta dugo.
Ruska vojska je nekoliko godina testirala "Armatu" i tek nedavno je potpisan prvi aranžman o isporuci 100 tenkova, koja je planirana za 2017-2018 godinu. Ruski inženjeri su počeli da razrađuju "Armatu" 2010. godine,ali ne od nule. Od početka 90-ih ruski koncern "Uralvagonzavod" je razrađivao tenk "objekt 195" koji je imao tehničke karakteristike slične "Armati".
Ali kada kineski proizvođači reše sve probleme, može se desiti da Kina i Rusija postanu jedini u svetu proizvođači tenkova nove generacije. Zapadne zemlje skoro da ne proizvode takva vozila, dok su novi turski i indijski tenkovi praktično na nivou zapadnih starih modela.
Stoga, nova ruska i kineska vozila će biti glavni konkurenti na svetskom tržištu naoružanja. I ta konkurencija bi mogla da bude veća nego ona koja postoji između ruskog tenka T-90 i kinesko-pakistanskog MVT-200.