O rastućem broju ruskih gostiju koji sa zadovoljstvom posećuju kako srpsku prestonicu tako i druge brojne turističke centre za Sputnjik govori menadžerka za rad sa ruskim tržištem Turističke organizacije Srbije Olga Stojanović.
„Ove godine na sajmu promovišemo našu ponudu za sezonu jesen-zima. Ruskim gostima pre svega nudimo Kopaonik, Staru planinu, Zlatibor i Taru. U ponudi su, naravno, neizostavni banjski i spa centri“, kaže ona.
Stojanovićeva dodaje da je ovaj sajam sjajna prilika za promociju takozvane „niske sezone“, odnosno narednih nekoliko jesenjih meseci, kada ljudi inače manje putuju.
„Srbija nema more, ali uz planine i banje, koje su naš glavni brend, ima šta da ponudi zainteresovanim ruskim turistima“, ocenjuje ona.
Statistika beleži ohrabrujuće podatke — za sedam meseci ove godine, turisti iz Rusije su ostvarili više od 76.000 noćenja. Ne sme se zaboraviti ekonomska kriza u Rusiji koja je mogla uticati na odabir destinacije. Menadžerka TOS za rusko tržište kaže da se kriza osetila, ali da rezultati ipak ohrabruju, kao i da se stalno radi na tome da pokazatelji uvek budu bolji od prethodnih.
„Rezultat je dobar, jer je za poslednjih deset godina broj ruskih turista u Srbiji porastao pet puta. Verujemo i da su naša učešća na sajmovima u Moskvi dovela do toga da se rezultat uvek bude sve bolji“, kaže ona.
Olga Stojanović objašnjava i da se pokazalo da je Srbija zanimljiva za Ruse jer vize nisu potrebne i zato što ruski turisti znaju da će u bratskoj zemlji naići na topli prijem. Takođe, navodi Stojanovićeva, ponuda naših odmarališta i hotela na planinama i u banjama po Srbiji zadovoljava potrebe ruskih turista.
„A ključni faktor za to što nam gosti i vraćaju je odnos novac—kvalitet“, naglašava Stojanovićeva.
Na pitanje da li će možda na popularnost Srbije kao destinacije uticati i to što se Turska vraća na turističko tržište, menadžerka TOS, odgovara da ne veruje da to može imati nekakvog značaja.
„Srbija kao destinacija može da se poredi samo sa zemljama koje nemaju more. Jedno je odmor na moru, a nešto sasvim drugo planinski i banjski turizam. Nemojmo nikako zaboraviti i naše svetinje, pravoslavne manastire“, zaključuje ona.