Ugovor su u Vladi Srbije potpisali zamenik generalnog direktora ruskog Instituta „Nias“ Andrej Pavloski i generalni direktora Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović, a prisustvovali su potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Rusije Aleksandar Čepurin i prvi potpredsednik Ruskih železnica Aleksandar Mišarin.
Prema rečima ministarke Mihajlović, u narednih godinu i po do dve moći ćemo da upravljamo kompletnim železničkim saobraćajem u Srbiji.
Kako je navela na konferenciji na medije, stari dispečerski centar u Srbiji postoji već više od 30 godina i tehnološki je prevaziđen, a novi je neophodan kako bismo imali moderne železnice koje će biti povezane s regionom.
Mihajlovićeva je dodala da će tek biti razmatrani načini finansiranja tog projekta kada budu poznati svi tehnički detalji.
Inače, izrada tehničke dokumentacije koštaće 950.000 dolara, Novi dispečerski centar u Beogradu bio bi izgrađen, opremljen i oformljen uz pomoć holdinga „Ruskih železnica“, a procenjena vrednost izgradnje je oko 20 miliona dolara.
Dispečerski centar je jedan od četiri projekta predviđenih Memorandumom o strateškom partnerstvu između RŽD i Infrastrukture železnice Srbije, a koji je potpisan 27. oktobra 2015. u Moskvi.
Nakon izrade idejnog projekta dispečerskog centra treba da se uradi glavni projekat njegovo razvoja u tri faze: prva za BG čvor, druga za Koridor 10 i treća za ostalu železničku mrežu u Srbiji.
Prvi potpredsednik Ruskih železnica Aleksadnar Mišarin rekao je da su u Rusiji železnice osnova transportnog sistema i da se ova kompanija trudi da slično bude i u Srbiji. Prvi i drugi ugovor na osnovu međuvlaidinog sporazuma uspešno se okončavaju, rekao je Mišarin, a potpisivanjem sporazuma o projektovanju Dispečerskog centra označena je nova etapa u sradnji srpske vlade i Ruskih železnica.
„Dispečerski cenatr u Rusiji i svetu veoma je važan deo koordinacije rada železničkog saobraćaja koji omogućava da se snizi cena prevoza, a podigne brzina i efikasnost i u celini poveća privlačnost železnice. Sa zadovoljstvom sam pročitao da je broj putnika na srpskim železnicama na nekim pravcima povećan jedan i po put. To je prvi, mali, ali veoma važan rezultat našeg rada. drugi pravac rada Dispečerskog centra je koordinacija svih vrsta saobraćaja i mislim da je ovde u Srbiji ogroman potencijal za povećanje efikasnosti. Potrudićemo se da iskoristimo celokupno naše iskustvo da u projektovanju budućeg Dispečerskog centra bude sve uzeto u obzir i da budu iskorišćene sve najsavremenije tehnologije”, rekao je Mišarin.
On je dodao da su na sastanku sa potpredsednicom vlade Zoranom Mihajlovićrazmotreni i drugi vidovi saradnje, kao što je izdržavanje i eksploatacija modernizovanih železnica i modernizacija drugih pravaca, pre svega Koridora 10. Mišarin je ubeđen da će dalji pregovori doneti još pozitivnih rezultata.