Među onima koji su se „proslavili“ saopštenjima o istrazi jeste internet zajednica „Belingket“, koja je potresla svet „senzacijom“, odnosno svedočanstvima o krivici Rusije.
Kao odgovor na to, u Rusiji se nedavno pojavila grupa volontera i blogera koja je ovih dana objavila svoj prvi izveštaj „Anti-Belingket: Falsifikovanje javnih izvora o MH17: dve godine kasnije“.
Izveštaj „Belingketa“, objavljen 15. jula ove godine, sadrži mnoštvo poruka, tumačenja, fotografskih i video-dokaza koji, prema autorima, svedoče o krivici Rusije.
Rusi krivi jer su — Rusi
Čini se da je čitav logički sled „Belingketa“ izgrađen gotovo idealno, a zasnovan je na povezivanju rušenja aviona s raketnim sistemom „Buk“, koji se nalazio u Donbasu, a pripadao je Ministarstvu odbrane Rusije.
Čak i površna analiza niza ovakvih „dokaza“ govori o tome da su podaci vešto montirani i predstavljeni kao realni. Cilj je da se javno mnjenje pripremi za to da su upravo ruska strana, odnosno Rusija, njene oružane snage i ustanici Donbasa odgovorni za rušenje „boinga 777“ na nebu iznad Donbasa.
Antiruska verzija trebalo bi, prema zamisli organizatora ove globalne provokacije, da bude dominantna u izveštaju istražne komisije, posvećenom padu „boinga 777“. Ništa drugo se i ne može očekivati: Rusi su krivi samo zato što su – Rusi!
Ovaj izveštaj ne iznenađuje: internet-zajednicu „Belingket“, prema navodima niza izvora, angažovale su specijalne službe SAD, Velike Britanije i niza drugih zemalja i koriste je kao banalnu platformu za lansiranje materijala antiruskog karaktera na internetu. Tvorac ovog projekta je obični entuzijasta, računovođa iz Lestera Eliot Higins s romantičnim pseudonimom Braun Moziz.
Prema rečima Higinsa, volonteri iz celog sveta rade besplatno, tražeći i skupljajući činjenice, grupišući ih u smisaone konstrukcije. Bednih 200.000 dolara, koje je ova ćelija globalne mreže zaradila, treba da dokažu svima koliko su njeni volonteri altruistični. Tako je, međutim, samo na prvi pogled.
Dokazi ruskih stručnjaka
Stručnjaci korporacije „Almaz—Antej“ koja, između ostalog, projektuje rakete zemlja-vazduh i čiji predstavnici su prošle godine polemisali sa zapadnim stručnjacima, napravili su svoj izveštaj tehničke istrage katastrofe malezijskog aviona.
Korporacija „Almaz—Antej“ je jedini proizvođač svih komponenti raketnog sistema „buk“. Upravo zbog toga je ona izvela dva eksperimenta i tačno ustanovila šta se desilo na nebu iznad Donjecka.
Međunarodna komisija ignorisala je očigledne činjenice i manipulisala dokazima, želeći da uklopi postojeću sliku o nesreći u ranije pripremljenu verziju, pogrešno je identifikovala tip rakete koja je pogodila avion, mesto eksplozije i mesto lansiranja.
Koncern je sproveo eksperiment na osnovu saopštenja Međunarodne komisije (s tipom raketa i mestom njenog lansiranja koje je predložila Komisija) i utvrdio niz suštinskih razlika u oštećenjima probnog aviona i malezijskog „boinga“.
Holandsko državno tužilaštvo će 28. septembra objaviti drugi deo izveštaja o rezultatima istrage o udesu „boinga 777“. Sudeći po prvim informacijama, u njemu će biti širi odgovori na pitanja o tipu oružja iz kojeg je 17. jula 2014. oboren avion, u kojem je poginulo svih 298 ljudi. Biće reči i o tome odakle je lansiran projektil i ko je to učinio. Najverovatnije ni ovog puta neće biti imenovani konkretni ljudi.