00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Zaposleni neće novac, neće pohvale — hoće...

© Flickr / MattPica
Pica - Sputnik Srbija
Pratite nas
U svojoj knjizi „Isplata: Skrivena logika koja oblikuje našu motivaciju“, bihevioralni ekonomista Den Arili opisao je istraživanje koje pokazuje da pica efikasnije od novca motiviše radnike da povećaju produktivnost.
Hrana - Sputnik Srbija
Restoran koji služi ostatke hrane (foto)

Da li tražite načine da podstaknete svoje zaposlene da pokažu bolje rezultate? Rešenje za vašu potragu bi moglo da bude — pica.

U svojoj knjizi Arili piše o eksperimentu izvedenom u „Intelovoj“ fabrici poluprovodnika u Izraelu. Za potrebe eksperimenta zaposleni u fabrici podeljeni su u četiri grupe, od kojih su tri dobile obećanje da će biti nagrađene ukoliko uspeju da izvrše navedene zadatke do kraja dana.

Članovima prve grupe ponuđeno je 30 dolara po osobi ukoliko uspeju da izvrše zadatak.

Drugoj grupi je rečeno da će dobiti pohvalu šefa, a članovima treće grupe da će dobiti vaučere za picu.

Četvrta grupa bila je kontrolna i obavljala je zadatke kao deo svojih redovnih obaveza.

Rezultati istraživanja pokazali su da mala novčana nagrada najmanje motiviše radnike. Grupa kojoj je obećan novac povećala je produktivnost za nekih 4,9 odsto u odnosu na kontrolnu grupu.

3D restoran u Londonu - Sputnik Srbija
U Londonu otvoren prvi restoran gde se jela štampaju (video)

Grupa kojoj je obećan kompliment povećala je produktivnost za 6,6 odsto, čime je potvrđeno da je ljubaznost potcenjena na radnom mestu.

Međutim, dokazano je da je najbolji motiv pica, pošto je grupa kojoj su obećani vaučeri povećala produktivnost za 6,7 odsto. 

Arili je naveo da pobednički rezultati ne proizilaze iz želje za picom. S obzirom da se pice isporučuju u kuće radnika, to bi ih učinilo „junacima u očima članova svojih porodica“, kaže on.

Ali ko zna, možda je ipak sve samo zbog sira i kobasica, ili će istraživači sledeći put ponuditi neku veću novčanu nagradu i videti kako će se stvari onda razvijati.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala