Ruski naučnici otkrili novu vrstu dinosaurusa

© AFP 2023 / Arno Burgi Dinosaurus
Dinosaurus - Sputnik Srbija
Naučnici iz Tomska proučili su ostatke ogromne životinje pronađene u Kemerovskom regionu i zaključili da njene kosti pripadaju do sada nepoznatoj vrsti dinosaurusa. Paleontolog Sergej Leščinski govorio je za Sputnjik o karakteristikama po kojima se ovaj reptil razlikuje od drugih predstavnika.
Dinosaur - Sputnik Srbija
Otkriven otisak velikog dinosaurusa mesoždera

„Specifične strukturne osobine ovog dinosaurusa ga čine drugačijim od njegovih rođaka“, navodi se u zvaničnom saopštenju. „Ne možemo da kažemo da je ovaj reptil bio, na primer, snažniji od drugih, jer to za sada ne znamo“, rekao je Leščinski, direktor Laboratorije za mezozoičke i kenozoičke kontinentalne ekosisteme na Tomskom državnom univerzitetu.

Naučnici su identifikovali ostatke koji pripadaju četvoronožnom biljojedu, titanosauru. Otkriveno je da deo pršljenova ima zvezdast oblik i naginje ka centru. Takođe ne postoji veza između pršljenova u nervnom luku. Prema saopštenju Tomskog državnog univerziteta, do sada nisu pronađeni drevni gmizavci sa takvom strukturom skeleta.

​„Dinosaurusov telo je bilo u obliku bureta, imao je malu glavu i veoma dug vrat i rep“, rekao je Leščinski. Titanosaurus koji je živeo na Zemlji tokom ranog perioda krede, pre oko sto miliona godina, bio je dug 20 metara i težak oko 50 tona.

Bizarno mumificirano stvorenje - Sputnik Srbija
Rudari u Sibiru otkrili mumiju misterioznog čudovišta (video)

Ovi jedinstveni nalazi paleontolozi su otkrili u periodu između 1995. i 2011. u blizini sela Šestakovo u Kemerovskom regionu. S obzirom da su fragmenti sačuvani u blokovima peščara, bilo je potrebno nekoliko godina da se oslobode iz ovih stena.

„Pošto je ovo jedini pronađeni primerak, teško je precizno definisati čitavo stanište ove vrste. Možemo sa preciznošću da kažemo da je ovaj reptil živeo na jugu savremenog Zapadnog Sibira i moguće na teritoriji blizu Mongolije“, istakao je Leščinski.

Naučnici Tomskog univerziteta trenutno završavaju opis svojih nalaza i sastavljaju kosti dinosaurusa. Nova vrsta uskoro će dobiti latinski naziv.