Supersonični Tu-160M2 (NATO kodifikacija „Blekdžek“) predstavlja modernizovanu verziju Tu-160 razrađenog još za vreme SSSR-a. Bez obzira na to što je konstrukcijski Tu-160M2 sličan svom originalnom modelu, „unutra se nalazi savršeno nova mašina“.
Modernizovani avion biće snabdeven najnovijim sistemima obezbeđivanja borbene primene, kao i najnovijim verzijama dvokonturnog turbomlaznog forsiranog motora (TRDDF) NK-32, koji je napravilo preduzeće OKB „Kuznjecov“, piše NI.
Prvi let Tu-160M2 može se očekivati krajem 2018, a 2021. počeće serijska proizvodnja. Očekuje se da će vazdušne snage dobiti oko 50 novih letelica, ali se za sada ne zna da li će se modernizovati originalni modeli Tu-160.
Maksimalna brzina Tu-160M2 prevazilazi dva maha, a avion može da ponese krstareće rakete velikog dometa, koje se lansiraju van zone udara PVO protivnika. U tu svrhu nije toliko važna stelt tehnologija, navodi se u tekstu.
Istovremeno, novi Tu-160M2 neće u potpunosti moći da zameni istaknuti strateški bombarder-nosač raketa Tu-95 (NATO kodifikacija „Ber“) i njegove različite modifikacije. Najverovatnije će u narednim decenijama ove dve letelice raditi „rame uz rame“, jer nisu zamenljive, navodi izdanje pozivajući se na vojnog eksperta u oblasti ruskog naoružanja Majkla Kofmana.
Pred Tu-95 je veliki životni vek i on će najverovatnije postati glavni ruski bombarder u najmanje dve naredne decenije. Kofman smatra da se trenutno Tu-95 modernizuje za prenos raketa „Iks-101“ i „Iks-102“ klase „vazduh-zemlja“.
List navodi da je za vazdušne snage Rusije mnogo važniji borbeni kapacitet bombardera, nego same letelice. Strateške krstareće rakete „Iks-101“, koje su koristile vazdušne snage u sirijskim operacijama i „Iks-102“ (sa nuklearnom bojevom glavom) razrađene su primenom stelt tehnologije. One su namenjene za invaziju zaštićenog vazdušnog prostora neprijatelja i omogućavaju bombarderu da nanosi udare iz daljine.