„Preživljavamo strukturalne promene, fenomen rata se pojavio na našem pragu, čega ranije nije bilo. Ako se to ne prekine, problemi će biti još ozbiljniji“, smatra predsednik konsalting kompanije u oblasti turizma „MKG Grup“ Žorž Panajotis.
„Njujork tajms“ analizira dinamiku turističkog sektora Evropske unije na primeru Francuske koja je najbolje posećena evropska zemlja i jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija za ceo svet. List precizira da za svoj odmor Francusku svake godine bira oko 84 miliona turista.
Posle tragičnih događaja u Parizu, međutim, hotelijerski sektor doživeo je pad od gotovo 25 odsto. Usled terorističkih napada u Briselu i Nicu broj aranžmana spao je „na dvocifrene pokazatelje“, objasnio je finansijski direktor sajta za putovanja „Ekspedija“ Mark Okerstrom.
Sve je više turističkih kompanija, hotela i restorana u EU koji su prinuđeni da šalju svoje saradnike na neplaćeni odmor od nekoliko meseci i da uzimaju nove saradnike samo po sezonskim ugovorima, navodi se u članku.
„Njujork tajms“ piše da Amerikanci i Japanci, koji tradicionalno posećuju Evropu, aktivno otkazuju ture ne samo za Pariz, nego i za udaljene krajeve Francuske, na primer, za slabo naseljeno priobalje Normandije.
Pored toga, ozbiljnu štetu imaju proizvođači luksuznih predmeta koji su u velikoj meri orijentisani na strance. Nagli pad prodaje beleže vodeći brendovi kompanija kao što su „Hermes“, „Luj Viton“ i „Prada“.