00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

U Turskoj 70 odsto manje srpskih turista nego ranije (audio)

U Turskoj 70 odsto manje turista nego ranije
Pratite nas
Da biste mogli da komunicirate sa velikim svetskim turoperatorima, morate da im ponudite kapacitete za smeštaj putnika, jer veliki svetski igrači na turističkom nebu neće da ulaze u nove destinacije ako na njima ne mogu da naprave veliki promet, kaže za Sputnjik Zoran Arsenović, predsednik Upravnog odbora JUTA.

Teroristički napadi u Evropi i vanredno stanje u Turskoj, uvedeno nakon pokušaja državnog udara u toj zemlji, opteretili su turističku industriju na svetskom nivou, a srpske turističke kompanije dele sudbinu inostranih. Zoran Arsenović, predsednik Upravnog odbora Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (JUTA) i predstavnik turističke agencije „Kontiki“ u emisiji „Energija Sputnjika“ rekao je da su globalna svetska previranja i teroristički napadi stavili turističku industriju pred globalni izazov u smislu kojim putem ići dalje i kako optimizovati poslovanje.

Prazna plaža u Turskoj - Sputnik Srbija
Nemački turisti neće u Tursku

„Turska danas, iz ugla prosečnog potrošača, nažalost jeste destinacija koja je doživela pad kako na globalnom nivou, tako i u broju putnika iz Srbije. Mi beležimo pad od 65-70 procenata u odnosu na prethodne godine kada je u Turskoj tokom letnje sezone boravilo 35.000-40.000 naših građana. Zbog loše situacije u toj zemlji, letovanje najčešće otkazuju porodice sa decom, a od 15. jula i pokušaja puča u toj zemlji nema ni novih rezervacija, što je mnogo veći problem nego otkazivanje postojećih“, kaže Arsenović.

Određeni rizik putovanja u inostranstvo poslednjih meseci ipak ne utiče u velikoj meri na porast domaćeg turizma u Srbiji, jer kako kaže Sandra Vlatković, piar menadžer Turističke organizacije Srbije, putnik koji je odlučio da odmor provede na moru neće promeniti svoju odluku, već destinaciju. Ono što je pozitivno, kaže Vlatkovićeva, jeste da se na domaćim destinacijama beleži porast broja domaćih gostiju, na čemu TOS godinama intenzivno radi.

„Naša ideja je da podignemo svest domaćih turista gde mogu da odu, šta mogu da vide, da Srbija ima veliki potencijal u domaćem turizmu i da su se destinacije ’probudile‘ širom zemlje. U tom smislu je TOS intenzivirao svoje aktivnosti, a prošlogodišnja kampanja ’Moja Srbija‘, koju smo nastavili i ove godine, dala je sjajne rezultate, jer se prvi put beleži dvocifreni rast domaćih turista, posle osam godina kontinuiranog pada“, napominje Vlatkovićeva.

Rimski bunar  u Vrnjačkoj Banji - Sputnik Srbija
Srbija ima šta da proda saudijskom princu (audio, foto)

Promociji domaćeg turizma među srpskim turistima svakako je pomogla i akcija vaučera za odmor u Srbiji resornog ministarstva, ističe Vlatkovićeva. Srbija kontinuirano beleži i porast broja stranih turista, ali to, kažu gosti „Energije Sputnjika“, nije dovoljno. Zoran Arsenović napominje da bez ozbiljnih inostranih turoperatora na našem tržištu nema ni ozbiljnog turizma.

„Ako želimo jaku ekspanziju i dodatni turistički razvoj, moramo imati kapacitete i infrastrukturu koji mogu da podrže taj razvoj. Nažalost, sama turistička i hotelska privreda se svela na inicijativu malih privrednika koji imaju snagu da kreiraju određene smeštajne kapacitete, ali su oni limitirani. Takođe, imamo jako malo hotela koji imaju više od 100-150 soba. Da biste mogli da komunicirate sa velikim svetskim turoperatorima, morate da im ponudite kapacitete za smeštaj putnika, jer veliki svetski igrači na turističkom nebu neće da ulaze u nove destinacije ako na njima ne mogu da naprave veliki promet“, kategoričan je Arsenović. 

Kako kaže, turističke agencije u Srbiji nemaju dovoljno sredstva za promociju naše zemlje u inostranstvu kako bi privukle strane turiste, pa je u tom smislu neophodna koordinisana akcija svih relevantnih činilaca, od državnih organa, preko turističkih agencija, do avio-kompanija. Turizam je, kaže Arsenović, industrija koja raste i ima izuzetan potencijal, ali je potrebno i da relevantne državne institucije to prepoznaju i adekvatno podrže.     

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala