Ruske železnice (RŽD) saopštile su da će novi motori biti montirani u superbrze vozove najnovije generacije i da će koristiti najmanje tri odsto manje energije u poređenju sa običnim indukcionim motorima.
„Ova ekonomičnost odraziće se na cenu karte za naše putnike“, izjavio je stariji potpredsednik i glavni inženjer RŽD Valentin Gapanovič na otvaranju novog objekta kompanije „Simens“ u železničkom depou u Sankt Peterburgu.
Novi motor testiran je u superbrzom vodu „Sapsan“, rekao je za „Izvestija“ direktor „Simens Rusije“ Jorg Libšer.
Vozovi „Simens Velaro“ čija je najveća brzina 250 km/č/ saobraćaju između Moskve i Sankt Peterburga od 2009. U Rusiji su poznati pod nazivom „Sapsan“ (sivi soko) vozovi i takođe saobraćaju između Moskve i Nižnjeg Novgoroda.
Superbrzi vozovi takođe saobraćaju i između Sankt Peterburga i Helsinkija, gde su RŽD i Finske železnice uvele „Alegro“ vozove koje je napravila francuska kompanija „Alstom“ 2010. Ovakvi vozovi saobraćaju i u Sočiju i još nekoliko regiona Rusije.
„Završili smo testiranje novog motora. Sada ćemo izvaditi motore iz ’Sapsana‘ i odneti ih u laboratoriju, gde ćemo ih potpuno rastaviti i analizirati stanje u kom se nalaze nakon godinu dana rada. Čitava procedura trajaće dva do tri meseca“, naveo je on.
Libšer je naglasio da ovaj motor neće zameniti one koji se trenutno koriste u vozovima „Sapsan“, već su namenjeni novoj liniji superbrzih vozova između Moskve i Kazanja, glavnog grada Tatarstana.
Nova pruga duga 770 kilometara omogućiće novim superbrzim vozovima da dostižu brzinu do 400 km/h i postaće deo međunarodne železničke pruge koja će se kasnije produžiti do Pekinga.
Prema pisanju „Izvestija“ „Železnice Rusije“ su glavni akcionar u konzorcijumu koji trenutno traži tender za izgradnju, a Kineska razvojna banka predlaže da se priključi konzorcijumu i omogući kredit od 6,2 milijarde dolara za izgradnju.
„Što se tiče projekta superbrzih vozova na relaciji Moskva—Kazanj, naravno da to neće biti sadašnji ’Sapsan‘. To će biti ’Sapsan‘ 2016, nova generacija“, istakao je Libšer.
„Ne razmatramo zamenu ’Sapsan‘ motora. Ovo smatramo dobrim projektom za vozove koji su sposobni da razviju brzinu veću od 300 km/č, što je novi model vozova na stalnim magnetima za koje su zaista potrebni novi motori“, dodao je on.
Maglev vozovi trenutno se koriste u Japanu, Južnoj Koreji i Kini. Šangaj je dom najbržeg na svetu komercijalnog maglev voza, koji je zajednički izgradio Simens i Tajsen Krap. On povezuje Šangajski metro sa međunarodnim aerodromom Šangaj Pudong i njegova najveća brzina je 430 km/h.