To je izazvalo ljutitu reakciju Ministarstva spoljnih poslova Grčke, koje je opisalo akcije Ankare kao „regresivne i na granici sa fanatizmom“. Orijentalista Gumer Isaev istakao je da je čitanje Kurana tokom Ramazana u toj crkvi obećava Turskoj ne toliko spoljne, koliko unutrašnje probleme.
Ranije su turske vlasti donele odluku da se tokom Ramazana u Aja Sofiji u Istambulu prvi put čita Kuran. Osim toga, to čitanje biće prenošeno u direktnom prenosu na turskoj televiziji. To je izazvalo krajnje negativnu reakciju Ministarstva spoljnih poslova Grčke, koje je takav korak nazvalo „regresivnim i na granici sa fanatizmom“.
„Osuđujemo izjave turskih vlasti o planovima da organizuje čitanje Kurana u Aja Sofiji u Konstantinopolju tokom Ramazana i smatramo ih regresivnim. Vođenje muslimanskih verskih obreda u objektu na spisku svetske kulturne baštine Uneska je neshvatljivo. To je ispoljavanje nepoštovanja i gubitka veze sa stvarnošću, koje se graniči sa fanatizmom. Osim toga, takvi postupci nisu u skladu sa modernim, demokratskim i sekularnim društvom“, navodi se u saopštenju Ministarstva spoljnih poslova Grčke.
Bivša ministarka spoljnih poslova Grčke Dora Bakojani istakla je da čitanje Kurana tokom Ramazana u Crkvi Svete Sofije faktički „prvi put da za 80 godina preobraćaju crkvu u džamiju“.
Crkva Svete Sofije građena je za vreme vladavine vizantijskog cara Justinijana I od 532. do 537 godine. Turci su je osvojili 1453. godine i, prema nekim istoričarima, opljačkali tokom osvajanja Carigrada.
Odmah po osvajanju turski sultan Mehmed II Osvajač naredio je da se crkva pretvori u Džamiju Aja Sofiju, što je prouzrokovalo i promenu unutrašnje dekoracije zgrade. Freske i mozaici premazani su malterom, što je omogućilo da do današnjih dana ostanu skoro neoštećeni.
Kasnije u XVI veku pored zgrade bivšeg sabora izgrađeni su potporni stubovi, kako bi noseći stubovi bili ojačani.