00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
I pradeda Viktora Troickog zadužio Srbiju
06:55
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
16:00
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Sedam legendarnih sovjetskih automobila (foto)

© Foto : Museum of the Soviet Rally History Avtomobilь "Moskvič" pod nomerom 28, zanяvšiй 12 mesto v avtoralli London - Mehiko v 1970 godu
Avtomobilь Moskvič pod nomerom 28, zanяvšiй 12 mesto v avtoralli London - Mehiko v 1970 godu - Sputnik Srbija
Pratite nas
Iako ruski automobili možda nisu najbolji na svetu, Rusija svakako ima dugu istoriju automobilske proizvodnje. Sputnjik podseća na najveće automobilske brendove iz doba Sovjetskog Saveza, koji je svoj prvi automobil proizveo 1924. godine.

GAZ-69

© Flickr / WasileS obzirom da je kvalitet puteva u zemlji uvek bio problem, GAZ-69 je bio u opštoj upotrebi.
S obzirom da je kvalitet puteva u zemlji uvek bio problem, GAZ-69 je bio u opštoj upotrebi. - Sputnik Srbija
S obzirom da je kvalitet puteva u zemlji uvek bio problem, GAZ-69 je bio u opštoj upotrebi.

Kamion GAZ-69 bio je jedan od najpopularnijih terenskih vozila u Sovjetskom Savezu. Vozilo je prvobitno proizvodio „Gorkovski automobilski zavod“ (GAZ) između 1953. i 1956. godine, a zatim je pravljeno u „Uljanovski automobilskom zavodu“ (UAZ) od 1956. do 1972. godine.

Zbog svoje izdržljivosti i odličnih terenskih kvaliteta, kamion je takođe korišćen kao standardni vojni džip na čitavom istočnom bloku, zajedno sa nekoliko njegovih saveznika.

GAZ-13 „čajka“

© Sputnik / Dvoriannikov / Uđi u bazu fotografijaAutomobil GAZ-13 „čajka” se proizvodio između 1959. i 1981. godine.
Automobil GAZ-13 „čajka” se proizvodio između 1959. i 1981. godine. - Sputnik Srbija
Automobil GAZ-13 „čajka” se proizvodio između 1959. i 1981. godine.

„Čajka“ (galeb) verovatno je najlepši automobil ikada napravljen u Sovjetskom Savezu. GAZ-13 je bio veliki automobil luksuzne klase, iako korak iza limuzine.

„Čajke“ su bile dostupne samo najvišim zvaničnicima sovjetske vlade i obični građane nisu mogli da ih kupe. Jedina prilika kada su građani mogli da se provozaju u „čajki“ bilo je tokom venčanja, jer je Vlada dozvoljavala da se taj automobil iznajmljuje građanima za njihova venčanja.

ZAZ „Zaporožec“

© Sputnik / Zinkin / Uđi u bazu fotografijaU početku, mini-automobil koji štedi gorivo napravljen je sa samo 23 konjske snage motora, ali kasnije je uvedena verzije sa 30 konjskih snaga.
U početku, mini-automobil koji štedi gorivo napravljen je sa samo 23 konjske snage motora, ali kasnije je uvedena verzije sa 30 konjskih snaga. - Sputnik Srbija
U početku, mini-automobil koji štedi gorivo napravljen je sa samo 23 konjske snage motora, ali kasnije je uvedena verzije sa 30 konjskih snaga.

Nije sve u Sovjetskom Savezu bilo veliko, strašno i nezgrapno. Klasa supermini automobila ZAZ „Zaporožec“ proizvodila se u ukrajinskom „Zaporoškom automobilskom zavodu“ između 1958. i 1994. godine. Dizajniran je kao mali gradski automobil sa vazdušnim hlađenjem motora na zadnjem sedištu.

Mini-automobil je proizveden na osnovu „Fijata 600“. Zbog pristupačne cene, postao je „narodni automobil“.

GAZ-24 „Volga“

© Sputnik / Dobrovolskiy / Uđi u bazu fotografijaAutomobil GAZ-24 „Volga” se proizvoodio u nekoliko modela, najpopularniji su bili „sedan” i „vagon”.
Automobil GAZ-24 „Volga” se proizvoodio u nekoliko modela, najpopularniji su bili „sedan” i „vagon”. - Sputnik Srbija
Automobil GAZ-24 „Volga” se proizvoodio u nekoliko modela, najpopularniji su bili „sedan” i „vagon”.

Svaki sovjetski čovek, žena i dete želeli su da se voze u „Volgi“, jer je taj automobil bio san svakog sovjetskog građanina i smatrao se simbolom bogatstva, prosperiteta i visokog statusa.

Uprkos tome što su imali novca da kupe „Volgu“, mnogi prosečni sovjetski građani nisu mogli da voze svoj san, jer je nakon proizvodnje, vćina „Volga“ automobili slana u državne organe, taksi kompanije i izvozili su se u inostranstvo.

„Moskvič-412“

© Sputnik / S. Solovjev / Uđi u bazu fotografija„Moskvič-412” je bio popularan automobil za izvoz. Neki automobili ovog modela su proizvođeni u Bugarskoj i Belgiji.
„Moskvič-412” je bio popularan automobil za izvoz. Neki automobili ovog modela su proizvođeni u Bugarskoj i Belgiji.  - Sputnik Srbija
„Moskvič-412” je bio popularan automobil za izvoz. Neki automobili ovog modela su proizvođeni u Bugarskoj i Belgiji.

„Moskvič-412“, porodični automobil kompaktne klase, proizvodio se između 1967. i 1997. godine. Njega se mnogi sećaju i danas. Automobil je imao hiljadu i po kubika, 72 konjske snage i motor sa četiri cilindra.

Zanimljivo, sovjetski proizvođači nisu mogli da naprave u istoj klasi bolji automobil od „Moskviča-412“ sve do 1980. Kada je novi „Moskvič-2141“ konačno razvijen, to je u suštini bio drugi automobil i ova dva modela su tada proizvođena i prodavana rame uz rame.

Popularnost koju je stekao „Moskvič-412“ u inostranstvu bila je i zbog uspešnog nastupa na međunarodnim auto-trkama, u kojima je sovjetski automobil mogao da pretekne čak nekoliko vozila proizvođača „Aston Martin“.

VAZ-2121 Niva

© Sputnik / A. Blokhin / Uđi u bazu fotografijaOvaj terenski sovjetski automobil postao je popularan u inostranstvu, a prodavan je širom sveta. „Lada niva” je prvo sovjetsko vozilo kojim je Rusija ušla na japansko tržište automobila.
Ovaj terenski sovjetski automobil postao je popularan u inostranstvu, a prodavan je širom sveta. „Lada niva” je prvo sovjetsko vozilo kojim je Rusija ušla na japansko tržište automobila. - Sputnik Srbija
Ovaj terenski sovjetski automobil postao je popularan u inostranstvu, a prodavan je širom sveta. „Lada niva” je prvo sovjetsko vozilo kojim je Rusija ušla na japansko tržište automobila.

Godine 1970, visoki sovjetski ministar dao je automobilskim proizvođačima u zemlji prilično težak zadatak — da dizajniraju terensko vozilo sa pogonom na četiri točka, koje je trebalo da bude udobno, za razliku od njegovih teških, izdržljivih i neudobnih prethodnika. Četiri godine kasnije, inženjeri iz „Volžski automobilskog zavoda“ (VAZ) izašli su sa VAZ-2121 „ladom nivom“.

„Lada niva“ je bilo prvo terensko vozilo koje je imalo jedinstvenu konstrukciju nezavisnog ogibljenja. Opruge, koje se nalaze na svakom od četiri točka i nezavisno ogibljenje omogućavaju da se „niva“ vozi po veoma teškim uslovima na putu.

„Lada nivu“ proizvodi do danas isti proizvođač, iako pod novim imenom — „lada 4h4“.

VAZ-2101

© Sputnik / Dmitryi Donskoy / Uđi u bazu fotografijaI danas se mnogi VAZ-2101 automobili mogu videti naulicama Kube.
I danas se mnogi VAZ-2101 automobili mogu videti naulicama Kube. - Sputnik Srbija
I danas se mnogi VAZ-2101 automobili mogu videti naulicama Kube.

Vaz-2101, mala limuzina, uveden je 1970. godine i bio je prvi proizvod „Volžski automobilskog zavoda“ (VAZ).

Uz „moskviča-412“, VAZ-2101, zvani „kopejka“, verovatno je najčešći putnički automobil u Sovjetskom Savezu. Koristeći originalnu „kopejku“, VAZ je kasnije razvio čitav niz klasičnih putničkih vozila klase limuzina.

„Kopejka“ se izvozila u inostranstvo, pre svega u zemlje sovjetskih saveznika.

U 2000. godini, ruski automobilski časopis „Za Rulem“ sproveo je anketu među više od 80.000 vozača širom Rusije, tražeći da se odluče za „najbolji ruski automobil 20. veka“. Nepotrebno je reći da je „kopejka“ lako pobedila na takmičenju.

 

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala