GAZ-69
Kamion GAZ-69 bio je jedan od najpopularnijih terenskih vozila u Sovjetskom Savezu. Vozilo je prvobitno proizvodio „Gorkovski automobilski zavod“ (GAZ) između 1953. i 1956. godine, a zatim je pravljeno u „Uljanovski automobilskom zavodu“ (UAZ) od 1956. do 1972. godine.
Zbog svoje izdržljivosti i odličnih terenskih kvaliteta, kamion je takođe korišćen kao standardni vojni džip na čitavom istočnom bloku, zajedno sa nekoliko njegovih saveznika.
GAZ-13 „čajka“
„Čajka“ (galeb) verovatno je najlepši automobil ikada napravljen u Sovjetskom Savezu. GAZ-13 je bio veliki automobil luksuzne klase, iako korak iza limuzine.
„Čajke“ su bile dostupne samo najvišim zvaničnicima sovjetske vlade i obični građane nisu mogli da ih kupe. Jedina prilika kada su građani mogli da se provozaju u „čajki“ bilo je tokom venčanja, jer je Vlada dozvoljavala da se taj automobil iznajmljuje građanima za njihova venčanja.
ZAZ „Zaporožec“
Nije sve u Sovjetskom Savezu bilo veliko, strašno i nezgrapno. Klasa supermini automobila ZAZ „Zaporožec“ proizvodila se u ukrajinskom „Zaporoškom automobilskom zavodu“ između 1958. i 1994. godine. Dizajniran je kao mali gradski automobil sa vazdušnim hlađenjem motora na zadnjem sedištu.
Mini-automobil je proizveden na osnovu „Fijata 600“. Zbog pristupačne cene, postao je „narodni automobil“.
GAZ-24 „Volga“
Svaki sovjetski čovek, žena i dete želeli su da se voze u „Volgi“, jer je taj automobil bio san svakog sovjetskog građanina i smatrao se simbolom bogatstva, prosperiteta i visokog statusa.
Uprkos tome što su imali novca da kupe „Volgu“, mnogi prosečni sovjetski građani nisu mogli da voze svoj san, jer je nakon proizvodnje, vćina „Volga“ automobili slana u državne organe, taksi kompanije i izvozili su se u inostranstvo.
„Moskvič-412“
„Moskvič-412“, porodični automobil kompaktne klase, proizvodio se između 1967. i 1997. godine. Njega se mnogi sećaju i danas. Automobil je imao hiljadu i po kubika, 72 konjske snage i motor sa četiri cilindra.
Zanimljivo, sovjetski proizvođači nisu mogli da naprave u istoj klasi bolji automobil od „Moskviča-412“ sve do 1980. Kada je novi „Moskvič-2141“ konačno razvijen, to je u suštini bio drugi automobil i ova dva modela su tada proizvođena i prodavana rame uz rame.
Popularnost koju je stekao „Moskvič-412“ u inostranstvu bila je i zbog uspešnog nastupa na međunarodnim auto-trkama, u kojima je sovjetski automobil mogao da pretekne čak nekoliko vozila proizvođača „Aston Martin“.
VAZ-2121 „Niva“
Godine 1970, visoki sovjetski ministar dao je automobilskim proizvođačima u zemlji prilično težak zadatak — da dizajniraju terensko vozilo sa pogonom na četiri točka, koje je trebalo da bude udobno, za razliku od njegovih teških, izdržljivih i neudobnih prethodnika. Četiri godine kasnije, inženjeri iz „Volžski automobilskog zavoda“ (VAZ) izašli su sa VAZ-2121 „ladom nivom“.
„Lada niva“ je bilo prvo terensko vozilo koje je imalo jedinstvenu konstrukciju nezavisnog ogibljenja. Opruge, koje se nalaze na svakom od četiri točka i nezavisno ogibljenje omogućavaju da se „niva“ vozi po veoma teškim uslovima na putu.
„Lada nivu“ proizvodi do danas isti proizvođač, iako pod novim imenom — „lada 4h4“.
VAZ-2101
Vaz-2101, mala limuzina, uveden je 1970. godine i bio je prvi proizvod „Volžski automobilskog zavoda“ (VAZ).
Uz „moskviča-412“, VAZ-2101, zvani „kopejka“, verovatno je najčešći putnički automobil u Sovjetskom Savezu. Koristeći originalnu „kopejku“, VAZ je kasnije razvio čitav niz klasičnih putničkih vozila klase limuzina.
„Kopejka“ se izvozila u inostranstvo, pre svega u zemlje sovjetskih saveznika.
U 2000. godini, ruski automobilski časopis „Za Rulem“ sproveo je anketu među više od 80.000 vozača širom Rusije, tražeći da se odluče za „najbolji ruski automobil 20. veka“. Nepotrebno je reći da je „kopejka“ lako pobedila na takmičenju.