Iks men: Naučnici pronašli superljude

© Foto : PixabayLjudske moći
Ljudske moći - Sputnik Srbija
Grupa naučnika pronašla je ljude sa genskom mutacijom koja ih štiti od ozbiljnih bolesti, objavio je naučni časopis „Nejčer biotehnolodži“.
Embrion - Sputnik Srbija
Kreće modifikacija čovečanstva?

Istraživači su proučili više od pola miliona ljudi, nosilaca genske mutacije za nekoliko stotina smrtonosnih bolesti koje se javljaju u detinjstvu, i identifikovali 13 srećnih pojedinaca sa genskim mutacijama koje su kod njih sprečavale pojavu simptoma bolesti.

Drugim rečima, ovi ljudi bi odavno trebalo da su mrtvi, ali oni ne samo da su živi i zdravi već ne pokazuju nikakve simptome bolesti.

Ovo otkriće moglo bi da dovede do revolucije u medicini, pošto rezultati istraživanja pokazuju da možda postoji nešto u DNK strukturi ovih trinaestoro „superljudi“ što njihovim telima omogućava da „ignorišu“ simptome ozbiljnih bolesti. Identifikacija ovih genetskih faktora koji zaustavljaju razvoj bolesti mogla bi da bude izuzetno korisna.

Pokazuje se da nisu baš sve genske mutacije loše.

„Pretpostavljam da kod većine ljudi reč ’mutacija‘ budi asocijacije na nešto loše, nekakav rizik. Neke od njih su svakako loše, to znamo. Međutim, smatram da bi koncept u kom je mutacija potencijalno korisna mogao da bude razlog da se posmatraju pojedinci koji su ’normalni‘ i da se pronađe preventiva“, izjavio je Stiven Frend, jedan od istraživača grupe „Sejdž bionetvorkers“ iz Sijetla.

Model molekula DNK - Sputnik Srbija
Katastrofa ili čudo — Kinezi modifikovali ljudski genom

Kada studija uđe u kasnije faze i istraživači otkriju više o ljudskom genomu, mogla bi da se otvori mogućnost za pronalazak onoga što ljude zapravo čini zdravima. Priroda i evolucija razvile su veliki broj zaštitnih mehanizama o kojima medicina tek treba da produbi saznanja.

„Izučavanje složenosti našeg genoma na kraju će razotkriti elemente koji bi mogli da promovišu zdravlje na načine koje nismo mogli ni da zamislimo“, rekao je za „Gardijan“ Erik Šad, Frendov kolega.