00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Gejmerska revolucija: No-no! Ne raduj se kada ubijaš!

© Flickr / Florian F. (Flowtography)Internet napad
Internet napad - Sputnik Srbija
Pratite nas
U Rusiji će se 2017. godine prvi put u svetu pojaviti demo verzija igre sa interfejsom mozak-računar. Nosivi uređaj će u realnom vremenu prenositi emocije igrača na likove u igrici što bi, po zamisli tvoraca, trebalo da utiče socijalizaciju igrača, odnosno da shvate kada rade nešto društveno neprihvatljivo, i obrnuto.

Novi interfejs mozak-računar razvijaju naučnici iz grupe „Neuronet“, koja je formirana u okviru predsedničke „Nacionalne tehnološke inicijative“.

Kako objašnjavaju stručnjaci, sada je interfejs mozak-računar zasnivan uglavnom na podacima encefalograma, dok „Neuronet“ pokušava da napravi sistem koji bi uzimao u obzir više pokazatelja, poput galvanske reakcije kože, miograma (merenja mišićne aktivnosti), pulsa, temperature.

Špijuniranje preko kompjutera - Sputnik Srbija
Fejsbuk, Tviter, Instagram – Srbi voajeri

Ubij u igri, sekiraj se u životu

Generalni direktor kompanije „Nejromatiks“ Vladimir Statut za Sputnjik kaže da u tradicionalnim video-igrama čovek radi ono što mu igra nametne: ubija izmišljene neprijatelje ili pravi neke korake koji se u „realnom životu“ smatraju nemoralnim ili asocijalnim.

Pritom, igrač se ne libi da radi tako nešto jer zna da ga ne očekuje „odmazda“.

U igri sa interfejsom mozak-računar sve će biti drugačije. Grubo rečeno, ukoliko taj sistem bude utvrdio da je čovek doživeo pozitivne emocije tokom „ubijanja“ drugih likova, naracija igre će se menjati kako bi igrač shvatio da je uradio nešto loše.

Vidite, trenutno na društvenim mrežama korisnici vrlo često vređaju jedni druge, izgovaraju reči koji nikada ne bi rekli u realnom životu, ali zbog toga ne osećaju nikakvu grižu savesti.

Podmornica Kursk - Sputnik Srbija
Tragedija Kurska — poljska video-igrica koja je uzbunila mnoge (video)

Zašto? Zato što nemaju brzi kanal percepcije i ne osećaju kako je sagovornik reagovao na njihove reči. A mi ćemo dodati ovaj kanal percepcije, ovu reakciju u našu igru.

Na taj način, kompjuterska igra će postati instrument socijalizacije umesto da doprinosi desocijalizaciji korisnika onlajn igara.

Edukativna igra, a ne pucačina

Kako objašnjava Statut, to neće biti tzv. pucačina iz prvog lica i neće biti simulacija borbenih mašina, već edukativna igra.

Osim toga, prema rečima direktora kompanije „Nejromatiks“, naučnici će dodati u kompjutersku igru elemente koji doprinose kognitivnom razvoju igrača, pritom, i izbor ovih elemenata će zavisiti od svakog konkretnog korisnika, od njegovih mogućnosti da percipira ovu ili onu informaciju.

Na primer, čovek čita komplikovan tekst i sistem beleži nizak nivo percepcije informacije. Onda će sistem samostalno preraditi tekst kako bi ga korisnik lakše shvatio.

Emocija umesto lajka

Osim toga, ruski naučnici planiraju da naprave aplikaciju koja bi mogla da analizira kako korisnici doživljavaju ovaj ili onaj sadržaj.

„To znači da više nema potrebe da korisnici stave lajk nakon što su odgledali video-spot ili pročitali članak. Sistem će sam ’saznati‘ kako je čovek reagovao. To bi značilo da ćemo na kraju dobiti objektivne podatke o tome kako korisnici reaguju na različite sadržaje na internetu“, kaže Statut.

Igra će se pojaviti na ruskoj društvenoj mreži Vkontakte sledeće godine.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala