Globalni lider u industrijskoj logistici i evropski lider u auto-logistici u stanju je da proizvedeni automobil upakuje i transportuje s jednog kraja sveta na drugi za samo 20 dana, što je pre 10 godina bilo nezamislivo, jer je ova vrsta robe nedeljama putovala brodom iz Kine u Evropu. Prošle godine samo na ovom poslu kompanija je zaradila milijardu, a ukupan profit bio je četiri milijarde evra.
Automobili, ali i drugi proizvodi i roba prevoze se vazduhom, vodom i vozovima od Portugalije do Kazahstana, od Škotske do Rusije, iz Rusije u Francusku, Južnu Ameriku. Poslovanje u Srbiji kompanija vidi kao veliku šansu, jer retke su zemlje kroz koje prolazi šest koridora. Preko Srbije bi mogle biti povezane zemlje Zajednice nezavisnih država i Bliskog istoka sa Evropom.
U Privrednoj komori Srbije ne kriju oduševljenje dolaskom „GEFCO grupe“, savetnik predsednika komore Veljko Jovanović za Sputnjik kaže da je dolazak ovakvih kompanija pokazatelj dobre politike za privlačenje investicija.
„Ovi ljudi su napravili jasnu računicu, oni nisu došli zbog podsticaja ili jeftine radne snage, dolaze jer je Srbija rastuće tržište, to je važan signal. A drugi je što kompanija ima vrlo jasan ruski uticaj, vezana je za rusko tržište, što je takođe dobro, jer to je segment u kome očekujemo rast. Takođe, vezani su za sektor koji ima veliki udeo u našem izvozu, od koga takođe očekujemo mnogo, mislim naravno na ’Fijat‘, ali i proizvođače delova koji bi trebalo da nađu svoje mesto na ruskom tržištu“, kaže Jovanović.
Pored drumskog prevoza kamionima od fabrike do dilera, kompanija je specijalizovana za prevoz robe železnicom na celom prostoru bivšeg SSSR-a, jer je prilagođena širini koloseka, na tom prostoru ostvaruje ozbiljan profit. Poslovanje u Rusiji trenutno je otežano, kaže predsednik upravnog odbora grupe Luk Nadal. Razlog nisu sankcije, već ceo ekonomski kontekst, imamo značajno učešće u automobilskoj industriji u Rusiji i prevazilazimo probleme, kaže Nadal za Sputnjik.
„Doneli smo odluku da se razvijamo i u drugim granama. Siguran sam da će doći do poboljšanja situacije u Rusiji, Rusima su potrebni automobili, stvari će se promeniti. Efekat sankcija će možda biti i takav da će se razvijati ruski brendovi, da će se situacija na njihovom tržištu promeniti. I u svetu su kretanja ciklična, tako da očekujem da će se do kraja sledeće godine situacija popraviti. Mi smo u Rusiji dugoročno, tamo smo već 10 godina, tamo smo da bismo ostali. Teško je poslovati u Rusiji, ali u današnje vreme svuda je teško“, kaže Nadal.
On dodaje da geopolitičke tenzije smanjuju kulturnu i ekonomsku razmenu, ali da je obaveza kompanija kao što je „GEFCO grupa“ da budu spona između zemalja i građana. Zato je kompanija i došla u Srbiju, u čijoj železničkoj infrastrukturi, koju očekuje modernizacija, vidi nove mogućnosti transporta robe.
Posebni segmenti rada grupe su poslovanje sa Carinom i poreskim službama prilikom uvoza i izvoza iz EU u Rusiju i obrnuto. U Srbiji ne očekuju probleme.
„U Srbiji zatvaramo krug poslovanja, jer sarađuje sa Rusijom, ali i sa svim zemljama Evrope. Već postoji saradnja sa kompanijama ’Kargo Srbija‘ i ’Železnicama Srbije‘, a u planu je partnerstvo sa manjim firmama koje se bave transportom“, kaže Lačezar Rubčev, generalni menadžer kompanije za Srbiju.