Kako se navodi, stručnjaci su dešifrovali podatke iz crne kutije nakon čega su uspeli da rekonstruišu čitav niz događaja pred sam pad aviona.
Ispostavilo se da su piloti odlučili da drugi krug obletanja piste izvedu manuelno, što znači da su morali ručno da određuju ugao podizanja aviona koristeći podatke sa instrumenata.
Ekipa tom prilikom, smatraju stručnjaci, nije uzela u obzir karakteristike samog modela „boing 737“, te je pri uzletanju dat preveliki ugao što je rezultiralo da avion naglo počne da uzleće.
Nakon što je brzina aviona naglo počela da opada, u pilotskoj kabini je počela svađa, te su mogli da se čuju uzvici: „Stani! Gde ćeš? Stani!“, obraćao se jedan pilot drugom pokušavajući da mu preotme kormilo kako bi prekinuo uzletanje.
Ubrzo su, pokazala je istraga, piloti uspeli da se dogovore šta će dalje činiti, međutim tada je već bilo previše kasno jer je avion izgubio neophodnu brzinu i prešao u slobodan pad.
Putnički avion „boing 737–800“ koji je leteo iz Dubaija, srušio se u Rostovu na Donu 19. marta rano ujutru. Avion je pao pored piste prilikom sletanja pri veoma lošim vremenskim uslovima, a svih 55 putnika i sedam članova posade je poginulo.